tisdag 6 september 2011

2011-09-05

Foglossning på gång?

Under den senaste veckan har jag vid några tillfällen känt av att jag har haft lite ont liksom på baksidan av höftbenet på vänster sida. Jag vet inte vad det kommer av men jag har läst på lite om foglossning nu på morgonen och blivit orolig. Är det något sånt jag har på gång nu??

Det svåra är att veta var foglossningen sitter. I bäckenet och där omkring, ja, men sen då? Mer i detalj? Jag skulle vilja se en teckning med pilar som visar exakt var det ska göra ont om det är foglossning man har. För min del är det kanske mer höftbenet som hugger till ibland? Om knappt två veckor har jag ett besök inbokat hos min duktige kiropraktor och då får jag ta upp det här besväret och fråga vad han tror, men till dess lutar jag åt att jag får ta det lite lugnare - kanske avstå från att köra body pump och välja träning med styrkemaskiner i stället.

I kväll ska jag köra ett styrkepass på gymmet och då ska jag försöka få möjlighet att prata med någon instruktör och fråga om lite tips på vilka övningar som är bättre och sämre för mig nu. Det är verkligen en djungel det här med träning och graviditet. I boken jag fick låna av CN står att i princip allt är bra fram till vecka 16-20, men efter det bör man i gengäld avstå från det mesta: stående cykling, body pump med lyft, allt som jag brukar ägna mig åt för att hålla mig i form. I stället rekommenderas diverse andra pass i stället, sådana jag inte har någon vana vid, och det gör det minst sagt svårt att veta vad jag ska välja som alternativ till det jag brukar göra. Som sagt, det bästa är att jag får möjlighet att prata med någon som kan ämnet och som kan råda mig till vad som är bäst att göra och inte göra.

Igår blev inte mycket som jag hade tänkt. Migränen var katastrofal och framåt lunch tog jag en av mina tillåtna migräntabletter, Sumatriptan, som alltså inte är på långa vägar så bra som Maxalt som jag kan ta annars. När effekten av tabletten satte in kände jag mig nästan som att jag hade blivit drogad - yr, svimfärdig, illamående. Jag blev helt enkelt tvungen att åka hem, avboka träning och allt annat och bara ta det lugnt hemma under eftermiddagen. Inte enligt planerna men migrän går ju sällan att planera - i stället kommer den när man minst önskar det. Idag är jag i alla fall piggare och det är huvudsaken.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida