torsdag 1 september 2011

2011-09-01

Kännbart
Idag är det mammas födelsedag! Hon har inte önskat sig några presenter, i vanlig ordning, men jag och C har i alla fall köpt ett par småsaker och i kväll blir det middag med familjen. C har lovat att prata med pappa om Majas saker då och jag hoppas det går bra.

Igår körde jag ett spinningpass efter jobbet och jag kan säga att det redan nu känns skillnad. Jag är van vid att sitta framåtlutad med styret lågt, men trots att jag knappt har någon mage som syns så känns det redan obekvämt med min vanliga ställning. Styret måste upp högre nästa gång. Dessutom blir jag lättare andfådd och drar mig för att komma upp i maxpuls i första taget. Så visst händer det saker i kroppen, helt klart.

Jag har slagit till på ett busskort nu, trots mina intentioner att fortsätta cykla så länge vädret är bra nog. Men ärligt talat: att cykla i stan har inte varit det minsta trevligt, tvärtom. Stressigt och hetsigt och det är mer tur än skicklighet att jag ännu inte har råkat ut för någon allvarligare olycka. Jag har inte känt mig trygg i trafiken på cykel och nu känner jag helt enkelt att det inte är värt det. Busskortet kostar pengar, men det får det vara värt för jag vill inte riskera att bli skadad i trafiken.

Idag jobbar jag hemma och det är en skön paus från bruset, trots att jag har fullt upp och mer därtill. Men det är bara att få det gjort.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida