onsdag 31 augusti 2011

2011-08-31

Var finns inspirationen?
Jag har kört på grund nu tror jag. Ingenting känns riktigt lockande eller roligt utan jag är mest bara irriterad, uttråkad och framför allt totalt oinspirerat. På jobbet har jag mycket att göra, men det är inte roligt, det är inte något som ger något mer, som får mig att vilja ge det lilla extra. Som sagt, var jag inte gravid så skulle jag lägga all energi på att söka mig härifrån.

BJ sa i måndags när jag berättade att jag är gravid att nej, det är kanske inte så sjysst mot en arbetsgivare att söka jobb när jag är gravid. Jag skulle säga att det är inga problem att söka, men däremot är grejen att det finns inte en arbetsgivare som skulle anställa mig som gravid. Det finns ju inte ett företag som vill ha in en person som inte kommer vara på plats, det är bara att glömma. På föredraget igår diskuterade vi i fikapausen om det här med graviditet är en kvinnofälla när det gäller karriären. U är ju på gång att börja söka jobb nu och det är ingen tvekan för honom om att han ska göra det, trots att han är lika nära att bli förälder som jag. Jag tror inte ens att han skulle komma på tanken att berätta om det kommande barnet på en intervju, vilket jag förstås skulle göra, och det är knappast någon som skulle fråga honom heller. För en man är ett barn inget problem eller hinder på samma sätt som det kan vara för en kvinnas karriär. As simple as that.

Jag tog en liten butiksrunda på lunchen idag och det var hur tråkigt som helst, trots att jag besökte flera av de butiker som jag brukar gilla annars. Normalt brukar jag tycka att det är roligt med kläder och roligt att gå i affärer, men nu såg jag i stort sett ingenting alls som inspirerade. Jag letade egentligen efter kappor, men det har inte kommit in mycket ännu så där gick jag bet. En stickad klänning såg jag som jag hade kunnat tänka mig, och en tröja, men det var ungefär allt. Det kommer nog bli en billig höst för mig vad gäller klädkontot i alla fall!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida