tisdag 6 september 2011

2011-09-05

Dagens outfit
Nu börjar det här med att klä på sig på morgnarna att bli lite sådär. Brösten är för stora (det problemet har jag verkligen inte haft tidigare!) eller vissa kläder sitter helt enkelt för tajt kring midjan för att det ska vara snyggt, även det ett helt nytt problem i min värld. Än så länge kan jag i alla fall använda mina vanliga kläder och lär inte behöva något annat på ett tag om jag fortsätter växa i den här (långsamma) takten, men det är störigt att saker och ting inte riktigt passar som jag är van vid. Det tar helt enkelt lite längre tid och kräver lite mer planering att bli klar på morgnarna, och egentligen borde jag nog bara rensa ut alla plagg som inte passar och lägga undan i väntan på andra tider. Faktiskt längtar jag lite till den riktiga hösten, då när det är OK att klä sig i varmare kläder, tjocka strumpbyxor och kappor - det är en tid jag gillar.

Jobbet och kontorslandskapet suger musten ur mig. Alla ljud, alla röster som hörs precis hela tiden drar så mycket energi och gör mig trött och oinspirerad. Det är svårt att koncentrera sig och få något gjort när det hela tiden är tusen störande intryck omkring, och jag är glad att min tid här är begränsad nu. Det är något att se fram emot!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida