tisdag 23 augusti 2011

2011-08-23

Vem bryr sig?
Igår skrev jag ett inlägg om Maja på Facebook. Som så ofta i svåra situationer blir jag överraskad över vilka som egentligen bryr sig och visar omtanke - oftast, även den här gången, är det personer som jag inte förväntar mig som hör av sig och beklagar sorgen och skriver omtänksamma kommentarer till svar. De som däremot känner mig bättre säger ingenting.

Jag antar att det handlar om en syn på hur man respekterar liv också. I mångas ögon är det "bara en katt", medan för mig och för många andra är det en fullvärdig medlem av familjen, lika viktig som någon människa, någon som sörjs som ett syskon eller ett barn. Det är inte helt lätt för andra att förstå men så är det.

Jag har berättat för ett par personer om Maja idag och båda gångerna kom nästan gråten när jag pratade om det. Det ligger fortfarande så ytligt, jag är inte på långa vägar färdig med den här sorgen utan det kommer ta tid, och det får det göra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida