måndag 8 augusti 2011

2011-08-08

Funderingar inför hösten
Under sommaren har jag haft en välbehövlig paus från internet, bloggar, inredning och kläder. Det har varit jätteskönt och nyttigt och jag har fått nya perspektiv och tankar. Jag vill inte vara en ständig konsument, jag vill vara en som gör något vettigt också. Det är inte dödsviktigt att ha rätt märken på kläder och inredning, det är viktigt att må bra i stället. Göra gott i världen.

Igår skänkte jag pengar till Läkare Utan Gränser, till svältkatastrofen i Somalia. Det gör måhända inte någon gigantisk skillnad, men jag önskar att det hjälper någon åtminstone, och någon är bättre än ingen alls.

Det här med inredning har jag tappat sugen för lite grann. Våra tapeter är uppe och klara, och tyvärr har jag inte kommit att bli nöjd med dem ens nu efter ett par månader. Jag önskar att vi hade råd att göra om det igen, att förhoppningsvis välja rätt, men tyvärr är inte vår ekonomi fullt så tillåtande så vi får stå ut. Det blir en lärdom till nästa bostad i stället, att vi vet lite mer vad som är rätt och inte. Men gardiner till sovrummet ska vi i alla fall få till, och nya lampor hoppas jag också. Bröllopsfoto på sovrumsväggen och lite fina resebilder ute i hallen ska det bli. Sedan får vi se hur vi gör med köksmöbler. Det är ingen panik med det, även om jag gärna vill byta, och mattan under bordet också i så fall. Men vi får se när och om det blir av.

När det gäller kläder har jag inventerat garderoberna lite och i vanlig ordning har jag allför mycket kläder. Jag har mängder av festkläder från den tiden då jag brukade gå ut lite oftare, fina klänningar och kjolar som jag numera i princip aldrig får anledning att använda. Det är synd! Annars behöver jag inte komplettera med någonting till hösten förutom en ny kappa. Det är allt, och jag ska försöka hålla mig från alla koftor och annat som jag brukar gilla att handla på mig i mängder. För ärligt talat: jag har så jag klarar mig gott och väl.

Idag är första dagen tillbaka på jobbet. Jag kan inte påstå att det känns kul, tvärtom. Men idag har vi första ultraljudet - kub-testet - och beroende på hur det faller ut kanske jag vet lite mer om framtiden efteråt. Om allt ser ut att vara i ordning, och fortsätter så, kan jag se fram emot att jobba i ungefär sex månader till innan ledighet. Om inte, då ska jag börja söka jobb igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida