torsdag 14 oktober 2010

2010-10-14

Stövelpremiär
Jag har inte hört ett ljud från drömjobbsföretaget ännu. Vet inte om det är för att VD'n, som ansökan skulle skickas till, har haft för mycket att göra och inte hunnit titta alls ännu, eller om det är för att jag är ointressant, eller bara... ja, vem vet! Jag räknar i alla fall med att det kommer att ta lite tid innan jag hör något alls med tanke på att de ju hade fått in sådana mängder med ansökningar. Annonsen ligger i alla fall fortfarande kvar på hemsidan. Ja ja - den som lever får se.

Träningen gick hyfsat bra igår, klart bättre än i måndags men så gick jag inte heller ut lika hårt som då. Dessutom var passet fullsatt och det underlättar också - då känns det direkt som att jag har lite mer draghjälp i de långa körningarna. Resten av kvällen ägnades åt hemmafix: vika tvätt, hämta upp stövlar och fler varma jackor från källaren, vattna blommor och annat roligt. Helt enkelt en ganska tråkig kväll men sådana är det ju ibland.

Vi har inte kommit så mycket längre med reseplaneringen, mer än att jag har mailat till ett gäng arrangörer och nu väntar vi på deras svar. Ett par av dem har hunnit återkomma och man kan konstatera att hur vi än bär oss åt så kommer det att bli en dyr resa. Som tur är har vi fått in tillräckligt mycket resebidrag i bröllopspresent för att täcka ungefär halva kostnaden av vad det kommer att gå på för oss båda och det gör så klart enorm skillnad. Jag är glad för det!

I morse använde jag mina stövlar för första gången den här säsongen. Jag har frusit varenda dag i veckan men nu är det bättre. Men hösten är verkligen här nu, det är kallt och inte många grader på kvällarna.

I kväll blir det styrketräning och jag får se om jag känner mig tillräckligt stark för att lägga på lite extra vikter. Jag har ju funderat på om det är dags men jag får se hur det känns i kväll. Sedan är det snart helg igen - härligt!

1 kommentarer:

Blogger Jenny sa...

Hej Therése!
Vad duktig du är som tränar..själv är jag en riktig soffpotatis;)

Hoppas hoppas att jobbet blir ditt!

Kraam Jenny

14 oktober 2010 kl. 19:48  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida