tisdag 12 oktober 2010

2010-10-12

Jag stödjer Rosa Bandet - gör du?
I oktober är det åter dags att ge extra uppmärksamhet till bröstcancer och forskningen som förhoppningsvis en gång för alla kan få denna hemska sjukdom att försvinna. Jag har haft bröstcancer i min släkt - min mormor dog av det endast 41 år gammal och även min moster hade bröstcancer när hon gick bort vid 60 års ålder. I och med det tillhör jag den så kallade högriskgruppen som alltså själv riskerar att drabbas. Jag vägrar låta det hända och är ständigt jättenoga med att undersöka mig själv och boka in mammografi när jag känner att det är dags, trots att jag ännu inte är tillräckligt gammal för att bli kallad till undersökning. Det här är så viktigt och så enkelt, ha koll på din egen kropp och var uppmärksam på alla förändringar. Just nu kämpar min nära vän SS mot bröstcancer. Hon har varit riktigt illa däran men nu verkar det äntligen gå åt rätt håll igen.

Just nu har försäkringsbolaget Chartis en kampanj som innebär att de skänker en slant till Rosa Bandet som tack för att alla vi bloggare publicerar denna banner på vår blogg. Jag publicerar länken http://www.cancerforskning.se/?bannerID=1339 på min blogg och därmed kommer pengarna in till forskningen. Mycket enkelt och ett perfekt sätt att kunna dra in mer pengar, utöver det vi skänker själva. Gör det du också!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida