tisdag 5 oktober 2010

2010-10-05

Solsken
Idag känns som en skön dag - ett enda ynka litet möte i kalendern och en rolig lunch med AC inbokad - henne har jag inte träffat på evigheter så det ska bli kul att ses och prata av sig lite om vad som har hänt i livet. Dessutom skiner solen - en perfekt oktoberdag, helt enkelt!

Igår kväll var åter ett träningspass med lite folk - främre raden där jag alltid sitter var nästan tom och ingen av mina vanliga dragkompisar var på plats. Passet var rejält tufft, långa, långa passager med flack körning och uthållighetsträning och jag var precis slutkörd efteråt. Jag är nog bättre som sprinter, jag kan köra på i korta, snabba passager men just i den långa sega körningarna är jag inte lika stark. Just därför är det ju extra bra för mig att träna uthållighet, men attans vad det känns i benen - mjölksyran sätter in innan pulsen sticker för högt och det stör mig att jag verkar ha bättre kondition än styrka i benen. Men, bara att träna på, som sagt. I kväll kör jag mitt styrkepass eftersom jag inte kan på torsdag och det innebär att morgondagens cykling knappast kommer att bli lättare. Tur att jag är envis!

Igår satte vi upp vår nya lampa i arbetsrummet. Tyvärr var det en tuschfläck på den så det måste bytas, men annars blev den jättebra! Jag var inte helt säker, i butiken har lampan sett lite småtrist och lite väl enkel ut, men väl på plats blev den perfekt, lagom enkel och mjuk för detta annars så pass röriga rum - i mitt tycke det fulaste rummet i lägenheten, eftersom det är så fullt av så många saker som inte passar ihop men som vi inte har någon annanstans att ställa. Om vi någon gång flyttar till ett hus så blir det en annan sak förstås, då har vi bättre plats att sprida sakerna i fler rum, men till dess får det tyvärr se ut så här i brist på bättre. Om C och Ö köper ett hus, som de förhoppningsvis gör snart, så kan jag kanske övertala dem att ta morfars hörnskåp som står hos mig nu. Det är trots allt inte bara mitt utan det tillhör oss allihop och vi har ju egentligen inte plats för det så jag skulle bli glad om hon kunde ta det i stället. Jag antar att hon kommer att vägra - hon och Ö ska bara ha det supermoderna i sitt hem, men hon måste också börja ta ansvar någon gång i livet.

Vad är på gång annars? Ja, Ecuador är högprioriterat. I kväll ska vi ta en sittning med det och se hur vi ska göra med bokningen. Som det ser ut nu kan vi åka först efter jul någon gång, och frågan är ju hur priserna ser ut då. PR som har varit där sa i och för sig att vädret kommer att vara bättre i januari än i november, när vi hade tänkt resa, och det bådar ju gott för mig som har lätt att bli sjösjuk.

Min huvudvärk har kommit tillbaka lite igen och jag undrar åter om det beror på bettskenan. Jag har lärt mig sova med den nu, men frågan är vilken effekt den har. Nästa vecka har jag äntligen ett besök hos min kiropraktor inbokat så då kan jag passa på att fråga om det.

Nu - dags att ta tag i dagen! Än så länge är det lugnt och skönt...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida