måndag 4 oktober 2010

2010-10-04

Vardagar
Det känns inte som att det händer någonting nu. Bara vardag efter vardag, de flesta dagar är ungefär likadana och det finns inte så mycket nytt eller roligt att berätta. Vår reseplanering har hamnat lite på is tyvärr. Vi har prioriterat andra saker, men det är helt klart dags att ta tag i saken igen och komma till skott. Min spanskakurs (termin två i hög takt) skulle ha börjat den här veckan men den har tyvärr blivit inställd på grund av för få deltagare. Jättesynd eftersom jag sett fram emot att gå kursen, men som tur är har jag i alla fall kurslitteraturen redan. Jag får helt enkelt fortsätta enligt planerna och läsa hemma och se till att hålla igång och förbättra kunskaperna, precis som jag redan har gjort hela sommaren sedan den förra kursen slutade.

Helgen har gått fort, som vanligt. I fredags var jag för en gångs skull ute på after work - det händer inte ofta nuförtiden, kan jag säga, och ärligt talat saknar jag det inte alls. Tvärtom är det riktigt skönt att bara få komma hem till U i lugn och ro, bara vara och vila ut efter veckan. I fredags var det i alla fall riktigt kul att komma ut, men det berodde nog på att vi var ett stort gäng från jobbet - kanske femton personer totalt och eftersom jag har så superhärliga kollegor så blev det förstås roligt att umgås med dem under kvällen. Mina käraste före detta kollegor PR och DB dök upp också så det var nästan som vanligt igen, "alla" var där och allt var som det skulle. Det var roligt också att U var med och fick se vad det är för människor som jag jobbar tillsammans med hela dagarna.

För mig och U har det annars varit ganska jobbigt i veckan. Vi har bråkat om en massa saker och jag har känt det som ett jätteavstånd mellan oss. Nu är det bra igen men vi mår lika dåligt båda två av dessa urladdningar. De tar så mycket energi i onödan, och samtidigt kanske de behövs på något sätt ändå.

Lördagen ägnades åt diverse inredning. Vi satte ihop vårt nya soffbord och det blev så snyggt! Ljust och lätt och hela rummet blev liksom större på något sätt. Jag är helnöjd! Dessutom stod städning och fönstertvätt på schemat, inte direkt en rolig aktivitet men ack så nödvändig. På kvällen var vi bortbjudna på middag hos PH och CE och även JP kom dit. PH blir mer gravid för varje gång jag ser henne och det är ju alltid roligt att träffa mina gamla vänner. Snart har vi känt varandra i tjugo år - otroligt!

På söndagen blev det ännu mer inredning. Vi åkte till Nacka Forum och jag fick en riktig nostalgikick av att gå där och minnas mina gamla hemtrakter i Jarlaberg. Trots att vi bor så bra nu så kan jag ibland verkligen sakna min gamla lägenhet där, för den var så mycket jag på något sätt. Den var mitt hem på riktigt och jag hade en omvälvande tid när jag bodde där. Det var inte mer än fyra och ett halvt år men det hände enormt mycket i mitt liv under den tiden och det är viktigt för mig.

Turen till Nacka gjorde mig i alla fall rejält shoppingsugen - jag fick stor lust att åka tillbaka någon dag när jag har gott om tid och bara gå där i butikerna och strosa och titta på allt. Nu var det dock inte kläder vi var där för att titta på, utan belysning. Vi hittade några bra alternativ men eftersom de var billigare i Sickla så åkte vi vidare dit. Vi kom hem med inte mindre än tre olika taklampor, till kök, hall och arbetsrum. Nu börjar det verkligen att ta sig hemma - härligt!

På eftermiddagen var vi bjudna på barnkalas hos TWa och AW. Där var väl omkring tio vuxna och lika många barn, och jösses säger jag bara. Fullständigt utmattande, jag var precis slut efter en och en halv timme i det sällskapet. Jag förstår inte hur småbarnsföräldrar orkar!

Nu är det ny vecka igen, nya vardagar som väntar. Träning och bio står på schemat i veckan, och till helgen förhoppningsvis en date med PR. Full fart som alltid.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida