tisdag 28 september 2010

2010-09-28

Hemmadag
Idag jobbar jag hemifrån. Så skönt! Lugn och ro och så mycket lättare att koncentrera sig och tänka rätt. Solen skiner men det är blåsigt och kallt och jag får nog inse att det är dags att hänga ner även mina sista tunnare jackor nu för dem kommer jag inte kunna använda mer i år. Så är det varje år, det går fort när hösten väl bestämmer sig för att stanna.

Träningspasset igår var så bra! Jag kände mig alldeles lycklig där jag satt i främsta raden i bredd med urduktiga gamla tävlingscyklister bredvid mig, känslan var nästan att nu är vi ute och tävlingskör på riktigt, nu drar vi hela klungan framåt! Helt enkelt underbart och jag kan verkligen önska alla människor att börja träna och få uppleva den känslan på riktigt för den är nästan euforisk för mig.

Hemma hände inte mycket förutom att vi tog tag i saken att använda våra presentkort från Ticnet. Vi bokade biljetter till John Cleeses enmansföreställning Paying my ex-wife, year two. Jag tycker att bara titeln i sig är helt lysande och med John Cleeses historia av komedier i alla former kan det knappast bli en tråkig kväll!

I kväll ska vi återgå till att planera resan till Ecuador. Luften gick ur lite grann när hela planen sprack på grund av U's jobb men vi måste helt enkelt ta tag i det igen och boka. Ju fortare desto bättre och större chans att vi får det upplägg vi helst vill ha.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida