fredag 17 september 2010

2010-09-17

Fredag igen!
Japp, så är det - hur lång arbetsveckan än har känts så lider den faktiskt mot sitt slut. Fredag! Nästan veckans bästa dag, eller hur!

Igår skickade jag ett mail till TA för att förvarna om att jag vill ha semester tre veckor framåt november - december. Han har inte svarat ännu och jag hoppas verkligen att han inte tänker få för sig att protestera och inte låta mig ta ledigt. Vi måste komma igång och boka nu men jag vågar inte göra det förrän jag har fått semestern godkänd.

Styrkepasset igår gick bra, men det var tungt! Jag tror att jag kommer rätt långt bara på ren och skär envishet och det brukar hjälpa även i min träning - jag vill vara stark och när jag styrketränar är det framför allt överkroppen som ska få sig en rejäl genomkörning. Benen tränar jag så mycket ändå när jag cyklar så de får liksom sitt där. Förutom träningen blev det inte så mycket gjort hemma, lite småfix bara tills U kom hem senare på kvällen. Jag har sovit ganska dåligt i natt också av någon anledning. En massa tankar och konstiga drömmar som snurrar i huvudet utan att jag riktigt kan förklara varför. Hoppas helgen blir lugnare.

I helgen ska vi förhoppningsvis hinna få en massa gjort. Om allt går i lås ska vi hinna med att storhandla och förbereda inför lördagkvällen - då kommer SS, HW, EE och MB över på middag. Vi ska titta på tapeter och kanske även hinna kolla mattor och lampor och ny tvättkorg. Vi ska planera vidare inför Ecuador och bestämma vilken arrangör vi ska anlita, vi ska rösta och boka in en takvandring som vi fick i bröllopspresent. Jag undrar varför vi alltid tar på oss så pass mycket att göra - är det så för alla tro?

Nu ska jag i alla fall ta tag i veckans sista arbetsdag, skönt att helgen snart är här!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida