måndag 13 september 2010

2010-09-13

En kväll med La Clique och en dag med barn
I fredags var jag och U med BS och LP och såg föreställningen La Clique på Tyrol. Vi fick föreställningen samt middag i bröllopspresent av dem. Själva föreställningen är svår att beskriva - en mix mellan varité och nycirkus med inslag av burlesk. Eller något liknande. Roligt var det i alla fall, och de flesta som uppträdde var mycket skickliga - hisnande akrobatnummer varvat med humor och musik. Enda numret som jag inte alls gillade var tjejen som strippade. Jag fattade verkligen inte poängen med att hon skulle vara naken, det tillförde liksom ingenting till hennes framträdande i övrigt, och det drog bara fram en massa dåliga tankar hos mig - tidigare bråk som jag och U har haft om strippor på svensexor och liknande. Så just den delen av föreställningen var mindre lyckad, men annars blev det en bra kväll med mycket skratt.

På lördagen hälsade vi på hos mina föräldrar på dagen. Till och med pappa var på bra humör och U hjälpte honom med dator och digitalkamera under tiden vi var där - alltid uppskattat. Vi var också förbi Stalands och tittade på vårt tilltänkta soffbord. Det är inte fantastiskt, men bra och billigt och vi lutar åt att slå till på det. Bordet är mindre än vårt nuvarande, men jag tror att det blir bra ändå. Framför allt kommer den vita färgen nog att lysa upp rummet ännu mer, och det är ju aldrig fel.

Igår hade vi vår barnvaktspremiär hos SL. Jag hade nog varit inställd på en del skrik och gråt och bråk, men det gick faktiskt hur bra som helst. SL sov middag och efter lite mellanmål och bilder på djur på vår dator tog vi oss ut till lekparken och var där ett bra tag. SL var överlycklig och ville inte gå hem kan jag säga! Väl hemma igen åt vi middag och sedan kom C och Ö hem igen och vi kunde åka hem till oss.

Under dagen när SL sov passade vi på att titta lite på resor till Ecuador. Det är hög tid för oss att boka nu och vi måste bli klara med den delen omgående - den här veckan är min målsättning i alla fall. U brukar inte vara så snabb och jag utgår nästan från att han kommer att vilja vänta lite till för att hinna tänka igenom allt ett varv till, men här får jag stå på mig och driva som vanligt. Är vi inte tillräckligt snabba får vi inte det vi vill ha, så funkar det tyvärr.

Nu är måndagen igång igen och med den träning - det som gör måndagarna uthärdliga! Man får försöka hitta positiva saker i vardagen, helt enkelt, och träningen är en sådan sak för mig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida