fredag 10 september 2010

2010-09-10

Glad för det lilla
En rolig sak har hänt idag: jag fick veta att jag har vunnit två biobiljetter till Fröken Märkvärdig och karriären som kommer upp på bio snart. Jag har läst Joanna Rubin Drangers underbara bok Fröken Livrädd och kärleken och jag tror att den här, i filmversion, kommer att vara minst lika bra!

Jag har just pratat med mamma och meddelat att jag och U kommer över till dem i morgon. Hon och pappa bråkar och tjafsar som vanligt. Jag förstår inte hur de orkar - måtte jag och U aldrig bli så. De brukar förvisso skärpa till sig när de får besök, men ändå. Jag undrar om det är av dem jag har lärt mig hålla masken?

Nu börjar arbetsdagen dra sig mot sitt slut, snart helg - äntligen!

1 kommentarer:

Blogger Daniel sa...

Ta mej me på bio!!!

12 september 2010 kl. 12:05  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida