onsdag 8 september 2010

2010-09-08

Det svåra valet
Jag vet inte om jag med åren har blivit mer medveten om politik och vad som är viktigt för mig, men i år tycker jag att det politiska valet är jättesvårt. Jag har miljö och djurrätt som är min absolut viktigaste fråga, och i just den frågan är Miljöpartiet klart bäst - så är det bara. De ställer hårdast krav, de är tydligast i vad de vill och tycker. Å andra sidan tycker jag inte alls som dem i flera andra frågor. Sedan har vi till exempel Folkpartiet - de har i mitt tycke den bästa synen på djur och miljö av allianspartierna, och i stort sett håller jag med om mer av deras åsikter än Miljöpartiets - fast långt ifrån allt, förstås - deras flirt med Sverigedemokraterna är rent förkastlig, för att bara nämna en sak.

Jag tycker att de politiska blocken är ett elände, för hur jag än röstar blir jag tvungen att stödrösta antingen på Socialdemokraterna och Vänsterpartiet, eller på Centern, Moderaterna och Kristdemokraterna, och jag har ingen som helst lust att stödja någon av dem överhuvudtaget. Det här valet är svårt för mig - ska jag sälja ut min viktigaste fråga för att få lite fler rätt av ett annat parti med allt vad det innebär, eller ska jag stå fast vid det viktigaste trots att jag då inte blir nöjd med mycket annat? Jag kommer nog att fundera in i det sista som det känns nu.

Pappa åker skytteltrafik in och ut på sjukhuset nu. Hans behandling ska påbörjas och jag antar att det egentligen är bra att han ingår i studiegruppen för den nya medicinen, eftersom han då om inte annat kommer att vara extremt väl övervakad av läkarna. De kommer att göra massor av tester på honom hela tiden och de kommer att ha järnkoll på varje förändring som sker. Alltid något. Jag hoppas bara att han själv vill kämpa också, att han inte ger sig.

I kväll är det träning igen, återhämtningspass som i måndags. Det behöver jag - jag håller fortfarande på att hitta tillbaka till min vanliga form efter sommaren och jag vet att jag är på gång, men det är bra för mig att inte behöva gå för fullt direkt. Det kommer nästa vecka, då är det fullt ös som gäller och då blir det desto tuffare igen. Kul! Nu är jag på gång!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida