torsdag 23 september 2010

2010-09-23

Snart helg
Ja, det är i alla fall torsdag och helgen närmar sig även om det är två arbetsdagar kvar. Igår var jag på ett seminarium på förmiddagen, som ärligt talat inte gav särskilt mycket, och satt sedan resten av dagen med riktigt enformiga arbetsuppgifter. Dagens arbete ser ut att gå i ungefär samma stil så det får bli radio på i hörlurarna för att få tiden att gå. När PR slutade lovade hon att lämna över sina skrivbordshögtalare till mig, men de blev stulna av någon annan fortare än kvickt så jag fick vara utan.

Träningen gick hyfsat bra, men jag saknade mina ständiga parhästar som inte var med. Det var ett bra gäng på passet, men de jag alltid kör ihop med, vi som jobbar och drar och peppar varandra, de fattades och det var verkligen stor skillnad. Jag kände mig betydligt tröttare än annars under passets gång eftersom jag hela träningen igenom bara fick dra mig själv utan någon hjälp från annat håll. Det kändes klart jobbigare och jag hoppas att mitt vanliga gäng är tillbaka nästa vecka. Det märks också att hösten är här - "alla" ska träna nu och de bästa platserna i salen blir upptagna minst en halvtimme innan passet börjar. Jag vet inte hur tidigt man egentligen måste vara där men tydligen måste jag gå ännu tidigare från jobbet för att få en bra plats i fortsättningen.

Hemma hände inte mycket. U var borta på middag med gamla kollegor hela kvällen och jag slappade i soffan och tänkte betala räkningar och lite annat, men internetbanken låg nere på grund av tekniska problem så det blev inget av. Jag får ta det i kväll i stället.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida