torsdag 5 augusti 2010

2010-08-05

Swinging London
Min semester är slut för den här gången och därmed är också min bloggpaus över. Jag har hållit mig borta från bloggen hela semestern men här kommer i alla fall lite uppdateringar om vad vi har haft för oss under den senaste tiden. Vi börjar i London. Vi åkte dit så fort semestern började. Resan gick bra och hotellet fungerade som det skulle - ett lite mindre hotell strax norr om Hyde Park med gångavstånd till det mesta.

Det var annorlunda att vara i London med U jämfört med tjejresan jag gjorde i oktober, men inte desto mindre hade vi några roliga dagar fyllda av intryck. Vi shoppade förstås - första dagen blev det ingenting för mig, men andra dagen gick jag in på Benetton, Zara och French Connection, och kom inte ut tomhänt! Min totala skörd i London blev inte mindre än fem klänningar, en kofta och två t-shirts. Så kan det gå, tydligen, men jag är nöjd med alla köp och tror att alla - utom möjligen en klänning - kan bli väldigt användbara i höst och vinter. U hittade i sin tur två par skor - bland annat de skor han ska ha på bröllopet - och dessutom en massa strumpor som ju också alltid går åt.

Juli är helt klart turistsäsong i London och vi hade nog tur med vädret - det var varmt men inte så varmt så vi däckade. Men det var massor av folk i turistkvarteren förstås och de stunder vi hamnade där var utmattande, som när vi åkte London Eye eller besökte Tate Modern och shoppingstråken. Det är sånt man får ta. Å andra sidan hittade vi dessutom underbara lugna oaser av tystnad, som i Hyde Park eller innergården vid Victoria and Albert Museum - helt klart värt ett nytt besök nästa gång jag kommer till London - och inte minst i de undebara kvarteren i Notting Hill, som jag blev tvärförälskad i. Skulle jag flytta till London så skulle jag bo där! Vi träffade U's väninna HS som tog med oss ut på restauranger och gav en massa bra tips, och på det hela taget hade vi en jättebra helg i London. Vi kommer garanterat tillbaka!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida