fredag 16 juli 2010

2010-07-16

Lugn fredag
Idag kör jag hemarbete igen. Det är så lugnt och stilla på jobbet och det känns helt enkelt inte meningsfullt att sitta en hel dag på kontoret när jag lika väl kan få lika mycket gjort hemifrån, nu när det är så folktomt på kontoret som det är i mitten av juli.

Träningen igår gick strålande faktiskt, även om det var tungt, men nästa vecka ska jag definitivt lägga på ett extra kilo på bicepsträningen. Jag klarar det garanterat och man måste ju utmana sig själv för att bli bättre, så är det bara.

Annars blev det inte mycket gjort av mina ärenden igår. Oljeflaskan fanns inte där jag trodde jag skulle hitta den och inte heller manschettknapparna. Jag lyckades hitta dem i en butik men där var det så lång kö så jag hann inte vänta eftersom jag skulle träna. Men nu vet jag i alla fall hur de ser ut i verkligheten så jag får slå till någon annan gång i stället. Typiskt nog upptäckte jag att dragkedjan i mina favoritshorts är trasig. Jag har tänkt ha med shortsen till London nästa vecka så det får helt enkelt bli en snabbinsats idag: iväg och leta ny dragkedja och sedan hem till mina föräldrar där mamma får hjälpa mig att sy dit den. Att sy är definitivt inte min starka sida - jag klarar mig hyfsat men när det gäller lite svårare saker som att byta ut en dragkedja så behöver jag hjälp av någon som kan bättre.

U har inte bestämt när han ska åka hem från Gotland. Jag pratade en stund med honom igår och då var han otroligt nog besviken på US. U hade förväntat sig att de skulle göra olika saker och åka till olika ställen men det enda US vill göra är tydligen att hänga bland de stora båtarna i hamnen, festa konstant och kanske sova lite mellan varven. Själv är jag inte förvånad - min bild av US i kombination med sommar och rosévin är ungefär den. Jag är snarare mest förvånad över att U är förvånad, men så kan det vara.

4 kommentarer:

Blogger Towe sa...

åh vad jag blir sugen på att börja träna när jag läser din blogg.. men får väl lov att vänta lite till efter mitt snitt.

16 juli 2010 kl. 13:28  
Anonymous Cia sa...

Hej igen,
Skulle gärna vilja fråga dig en sak. Vill börja med att säga Grattis till bröllopet! Ska själv också gifta mig i år, i september. Läste att du lämnat in din brudklänning för justeringar i Täby. Tänkte höra om det är ett ställe som du var nöjd med och om det skulle vara ok för dig att berätta var du lämnade in den? Måste lämna in min klänning och har hört talas om Atlejé fikonlövet i Täby men vet ingen som anlitat den syateljén. Känns lite pirrigt att lämna iväg klänningen, även om det inte är så stora ändringar jag behöver göra :-).
Ha en fortsatt Trevlig sommar!
/Cia

17 juli 2010 kl. 06:17  
Blogger Therése sa...

Hej Cia,
Jag var jättenöjd med Fikonlövet! Eva som har ateljén är duktig och rutinerad och framför allt billig i pris, jag betalde 250:- för mina ändringar jämfört med minst det tredubbla som jag fick offert på av en sömmerska i stan. Jag kan absolut rekommendera Fikonlövet!

Kram Therése

19 juli 2010 kl. 09:03  
Anonymous Cia sa...

Hej igen,
Tack snälla för svaret. Va kul att det var just Fikonlövet som även du hade anlitat. Ska kontakta henne senare, min klänning ska komma i början av september. Kanske kan vara bra att förvarna lite att jag skulle vilja lämna in den då.
Kram Cia

19 juli 2010 kl. 13:54  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida