fredag 9 juli 2010

2010-07-09

Lite krångel och lite framsteg
Mitt body pump-pass igår gick jättebra! Jag la på extra vikter på benböj, triceps och axlar och kände mig urstark. Snart är jag kanske redo att lägga på extra vikter på biceps också, tjoho! Det är roligt att träna när det går så bra som igår!

U lyckades efter många om och men boka våra flygbiljetter till London igår. Vi fick inte riktigt de flygtider vi hade tänkt oss, men det blir nog bra ändå. Huvudsaken är att vi kommer iväg. Självklart gick inte bokningen utan krångel och vi kan sammanfattningsvis säga att SAS antaligen har den sämsta och minst serviceinriktade kundservicepersonalen på planeten. Ibland kan man verkligen undra vad det är för fel på folk.

Så fort bokningen var klar ringde jag i alla fall till Lincoln House Hotel för att boka rum. Det var det hotellet jag hittade i höstas när jag var iväg med EE och JP. Priserna är bra för att vara London och läget är också toppen. Tyvärr börjar det ju bli fullbokat även där nu så det slutade med att vi måste byta rum den tredje natten. Jag tror att det blir svårt att hitta ett bättre alternativ nu men ska ändå kika runt lite för säkerhets skull.

Sagas ögoninflammation ser förresten mycket bättre ut nu och jag har därför avbokat besöket hos veterinären. Skönt det, det hade inte varit roligt att behöva åka kommunalt med henne genom stan för att komma dit i värmen.

AG har äntligen svarat på vår bröllopsinbjudan, ungefär tre veckor efter senaste OSA. Ja ja, hon svarade i alla fall... Hon ska komma men behöver tydligen ett visum för att få resa in i Sverige. Jag vet inte om det beror på att hon är turkisk medborgare eller om det beror på att hon bor i USA? För att få ett visum behöver hon kopior på mitt och U's pass, ett officiellt brev där vi förklarar att AG är inbjuden till vårt bröllop, samt ett exemplar av vår bröllopsinbjudan som ska skickas in till myndigheten. Otroligt! Jag är glad att hon vill komma men suckar lite ändå... Hennes man DW kommer kanske men det är inte säkert och där vill de ha möjlighet att bestämma sig i sista minuten - nja, helst inte! Det är inte så roligt för oss att boka plats för någon och sedan tvingas betala om personen i sista minuten tackar nej. AG vill också ha med sig en turkisk vän som date på bröllopet om DW inte kan komma men där måste vi ju säga nej, precis som vi har gjort till SS och ASj. Inga dater, bara etablerade partners.

Nu är det nästan helg igen och nästa vecka lär väl bli ännu lugnare på jobbet när ännu fler går på semester. Tur att jag har min träning som vanligt! Den kommande helgen blir nog lugn. I kväll är det kanske middag ute med ASj och ett gäng vänner till honom som jag inte känner. Jag får se, jag är inte jätteangelägen ärligt talat, men U kommer säkert vilja gå dit. I morgon ska jag hjälpa mamma att passa SL eftersom C och Ö ska gå på bröllop. Lugnt med andra ord, ingen stress!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida