måndag 5 juli 2010

2010-07-05

Akutshopping
Jag har så smått börjat gå in mina fina silverskor som jag köpte i våras för att ha på bröllopet. Och jag har insett att de funkar inte. Jag kände väl inte det den korta stund när jag provade dem i butiken, men nu när jag använder dem barfota som planerat, och i det varma vädret som säkert mer eller mindre hänger kvar på bröllopsdagen, så inser jag att jag får riktigt ont i fötterna av de här skorna. De är alldeles för korta och låga över tårna och vristen och att jag ska kunna ha dem på mig en hel lång varm dag och natt med en massa dans och annat, det är inte ens att tänka på. Alltså gick jag ut idag och akutshoppade nya skor - inte bara ett par, utan två par, eftersom jag hade turen att hitta en modell som passade och som dessutom var billig.

Grejen är att jag inte kan bestämma mig för vilken färg jag ska ha. Skorna finns i silver, som jag har tänkt att ha, men även i en fin ljusrosa variant som nog skulle vara himla fin till klänningen och min röd-rosa bukett. Silverskorna är helt klart mer praktiska. De är i något syntetiskt skinn som antagligen håller sig ganska bra. De rosa skorna är däremot helt opraktiska. De är gjorda i någon sorts sidentyg som förmodligen blir förstört efter första användningen, eftersom de kommer bli så lätt smutsade. Men himla fina som sagt. Jag ska ta hem båda och tänka på saken och testa till klänningen så får jag se hur det blir. Ja, dagens i-landsproblem säger jag bara!

Det har tyvärr kört ihop sig lite med U's svensexa som det verkar. Jag har tidigare haft kontakt med TF för att prata om vilka datum som kan funka. Han skulle i sin tur skicka informationen vidare till NH och RP som ska ansvara för svensexan, eftersom U's bröder BP och LP tydligen inte har lust att engagera sig. Jag har bett alla inblandade att meddela mig vilket datum som gäller så att vi lättare kan planera vår sommar, men jag har inte hört något. Igår meddelade jag TF en uppdaterad lista över datum eftersom jag nu vet lite mer om våra semesterplaner och hur det ser ut veckorna inför bröllopet. Typiskt nog svarar då TF och NH att de givetvis har valt en dag som inte funkar, och det är tydligen enda dagen som någon kan överhuvudtaget. Det känns inte helt lysande, eftersom det är en dag då vi har tänkt ägna oss åt våra besökare från Brasilien som kommer hit just för att vara med på bröllopet. Nu vet jag inte hur det blir - det är klart att jag kan ta hand om dem också men det hade ju varit roligare om U hade kunnat vara med också. Kommunikation är en bra idé tycker jag men det verkar inte som att alla U's vänner känner samma sak...

I kväll är det cykelträning som gäller. Det är lika varmt idag som förra veckan så jag måste intala mig att ta det lugnare idag än jag gjorde då. Förra veckan höll jag nästan på att tuppa av till slut och idag lär inte bli lättare. Tyvärr känner jag mig inte riktigt i form idag så det kanske blir lugnare vare sig jag vill eller inte. I kväll får vi dessutom besök. TF, TM, JL, LJ och ASj kommer över för att grilla och kanske ta ett dopp vid någon av bryggorna. Kvällen ser ut att bli riktigt fint så det blir nog perfekt att sitta ute, och roligt att visa dem hur vi har det i vårt område som de inte har varit i förut. Jag får se om jag alls kan få en syl i vädret i kväll - i det sällskapet gäller det helt klart att skrika så högt man kan för att höras...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida