måndag 28 juni 2010

2010-06-28

En till
Min allra bästa jobbkompis PR har meddelat att hon ska sluta. Hon har fått jobb på ett annat företag och försvinner efter sommaren. Jag förstår henne - jag har vetat länge att hon har varit på väg och jag är glad för hennes skull att hon nu har fått ett jobb som verkar passa henne som handen i handsken. Jag håller tummarna för att hon ska trivas och hitta rätt men samtidigt är jag självklart ledsen för min egen skull. Jobbet kommer helt klart att bli ännu tråkigare utan någon riktigt bra person att prata med och jag kommer att sakna henne på kontoret. Givetvis får det också mig själv att börja fundera ännu mer över min egen framtid på företaget. Jag tror inte jag vill stanna länge till och för varje dag kommer jag närmare att ta beslutet att börja söka nytt aktivt. Än så länge har jag bara hållit ögonen öppna för att se vad som dyker upp, men snart ska jag nog ta tag i det på allvar. Jag utvecklas inte längre här och då är det dags att gå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida