måndag 24 maj 2010

2010-05-24

Dåliga vibbar
Helt plötsligt har samtliga medarbetare på Sverigekontoren blixtinkallats till informationsmöte i eftermiddag. Jag har ingen positiv känsla inför det mötet, tyvärr. Det har varit så många dåliga nyheter här under de senaste månaderna - vi har gång på gång fått inbankat att det går dåligt för oss nu, att vi kanske kommer att bli tvungna att genomföra nedskärningar och så vidare. Det känns inte bra och det är konstigt att det nu bara är vi i Sverige som kallas till mötet, via mail och inte via information på intranätet som vi annars flitigt använder oss av. Jag vet inte vad jag ska tro. Min framtidspositivism på det här jobbet är inte direkt stor just nu. Jag har mina tvivel om jag vill stanna här eller inte, men oavsett vad som händer så vill jag åtminstone inte bli uppsagd.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida