måndag 17 maj 2010

2010-05-17

Det närmar sig
Mina nya tänder - eller fejktänder rättare sagt - blir mer och mer "mina" för varje dag. Första två dagarna tyckte jag att det såg ut som jättestora löständer, men jag vänjer mig mer och mer och skillnaden mot hur jag såg ut innan är gigantisk. I onsdags var jag hos duktiga tandteknikern JM för att se hur allt såg ut och göra eventuella justeringar. Jag ville ändra en del saker och JM höll med så idag ska jag tillbaka till tandläkaren för att få en ny provskena att gå med i ett par veckor. Om den sedan blir bra så kör vi. Jag får för mig att alla människor ser att jag har omgjorda tänder och att jag ser konstig ut, men hittills har inte en enda människa sagt ett ord om det. Kanske är det mest jag som tänker på att det är annorlunda. Med facit i hand - så här långt innan allt är klart - ångrar jag i alla fall inte att jag har gjort det, även om det är en konstig sak. Jag har genomgått en plastikoperation, skulle man kunna säga för att vara ärlig, inget jag hade trott om mig själv men så är det.

Långhelgen har annars varit bra. Jag och U har jobbat med våra bröllopsinbjudningar och kommit en bra bit på vägen så det ska nog bli bra. Det är inte mycket kvar att göra nu och inom ett par dagar kommer vi att kunna skicka ut dem vilket blir skönt - en stor sak att bocka av från listan.

Annars har vi gjort mycket småutflykter. På torsdagen åkte vi ner till Trosa för att njuta av vårdagen, men typiskt nog började det regna lagom till att vi kom dit. Vi gick runt i regnet en stund och hamnade sedan på en restaurang där vi tillbringade en del av eftermiddagen. På fredagen var vi bland annat på Ikea - det känns som att vi alltid behöver någonting därifrån. I lördags styrde vi kosan norrut, till Norrtälje. Målet var dels att bara göra en skön utflykt, och dels att titta på bröllopskläder till U. Han hittade ingenting som var helt perfekt, men provade en ursnygg kostym med lite längre kavaj, kritstrecksrandig i svart. Tillsammans med väst och plastrong i ljusgrönt såg han ut som en gud! Lördagen var överlag en perfekt utflyktsdag - strålande sol och över 20 grader, den första riktiga sommardagen. Vi satt ute och åt lunch, spionerade på ett brudpar och satt sedan ute och fikade innan vi åkte hemåt igen. Igår, söndag, var jag hemma i stort sett hela dagen. Jag fixade och jobbade på och fick en hel del gjort. Jag har medvetet valt att inte träffa några kompisar eftersom jag inte är helt klar över mitt nya utseende ännu, men det kommer.

Tyvärr har jag dragit på mig en liten konflikt med SS på grund av vår gästlista till bröllopet. I och med att HW bor hos henne nu igen så trodde jag att de var tillsammans och jag frågade henne för några dagar sedan om hon ville att vi skulle bjuda honom på bröllopet. Tidigare har vi varit överens om att inte bjuda honom, eftersom det varit slut mellan dem. Nu svarade SS att de inte direkt är ihop nu heller, men hon skulle ändå vilja att vi bjuder honom. Hon frågade dessutom om hon fick ta med sig någon annan än HW om han skulle hinna flytta ut igen innan bröllopet. Jag förstår inte hur hon tänker - att hon skulle få ta med sig någon annan bara för att slippa gå ensam är uteslutet för oss så där säger vi definitivt nej. Samma sak om hon och HW inte är ett par - vi vill bjuda våra släktingar och vänner med respektiven på vår bröllopsfest, inte våra vänner med före detta respektiven eller med personer de strular med. Alltså har vi tagit beslutet att för närvarande inte bjuda in HW. Jag räknar med att SS blir sur över det, men det är trots allt vårt val och vårt beslut att ta på vårt eget bröllop.

Idag börjar vi med sommartid på jobbet - hur mycket vi nu kommer att utnyttja det återstår att se. Känner jag mig själv rätt kommer det inte att bli någon större skillnad, men det är ändå skönt att möjligheten finns. Den kommande veckan kommer det att vara fullt upp så allt är som vanligt med andra ord.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida