tisdag 4 maj 2010

2010-05-04

Lugn och energi
Måndagens cykelträning var jobbig! Mina ben kändes som gelé större delen av passet så jag kan lugnt säga att det inte kommer att gå till historien som ett av mina bästa pass genom tiderna. Men det kommer en ny chans i morgon som tur är och då hoppas jag på nytt upplägg av passet. De senaste tre gångerna har vi kört kortintervaller - 70 sekunder hård körning, sedan 20 sekunder lugnare, och så upp och kör hårt igen. Det här har vi upprepat först åtta gånger, sedan sex gånger och till sist fyra gånger, med två minuters återhämtning mellan varje intervallperiod. De sista fyra-fem minuterna av passet drar vi på egen hand och tar själva initiativ till spurter så då kan det bli hur jobbigt som helst. Behöver jag säga att det är sjukt jobbigt?? Bra träning utan tvekan men nu vill jag byta till något annat!

Jag beställde jackan från Lindex igår - den fanns kvar som tur var och jag hoppas på att den är lika fin i verkligheten som på bilderna. Till råga på allt slank det med en randig klänning också - jag vet inte alls om den kommer att passa mig med min kurviga kropp men jag har liksom fallit för det här randiga och vill ändå testa. Jag har en annan randig klänning sedan tidigare, från Oasis, som jag tycker mycket om - men jag har aldrig vågat ha den på jobbet, kan jag tillägga. Det är för vågat till och med för mig. Om jag jobbade i en lite mindre strikt miljö, i en annan bransch och framför allt på en arbetsplats som var mer dominerad av tjejer, så skulle det säkert vara en annan sak. Men nu, omgiven av killar hela dagarna, skulle den nog bli för mycket, både kort och tajt som den är. Sånt är livet, ännu ett tillfälle att anpassa sig!

Det är lustigt förresten, hela stan och varenda butik fullständigt kryllar av klänningar och ändå kan jag inte hitta något att ha på mig på bröllopet vi ska på i Nordingrå i juni. Eller, för att vara ärlig, problemet är att jag inte är beredd att betala tillräckligt mycket för en klänning som ändå till största delen kommer att bli hängande i garderoben. Det perfekta vore att hitta en fin sommarklänning som jag tycker om och som är tillräckligt enkel för att även kunna användas till vardags, men där har jag gått bet hittills. Nåja, det löser sig på något sätt.

Idag jobbar jag hemifrån igen. Jag vaknade för ovanlighetens skull utvilad, men nu börjar jag ändå känna mig småseg. Men skönt att ha lugn och ro omkring mig är det i alla fall. I morgon är det nya tag igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida