onsdag 5 maj 2010

2010-05-05

En perfekt kväll
Efter hemarbetet igår fick jag stressa - typiskt, jag som hade föresatt mig att vara ute i god tid och fixa och dona. Men icke. Halv fem stressade jag iväg för att handla mat och vin, efter en lägenhetsstädning i rekordfart. Strax efter klockan fem smsade EB att hon var på väg och hon hann också upp mig på vägen tillbaka från affären. Vi började förbereda kvällens middag och någon halvtimme senare dök även PR upp.

Vi hade planerat att ha en tjejmiddag i vår nya lägenhet sedan länge, men det har dragit ut på tiden och alltså inte blivit av förrän nu. Å andra sidan blev kvällen verkligen super och jag är mer än glad att jag har sådana härliga kolleogor på jobbet som dessa två tjejer. Vi hade massor att prata om som vanligt och det var jätteskönt att vara bara vi tre, och att dessutom bara vara just tjejer. Det blir liksom ett annat samtal än när det är killar med, eller när det är ett större gäng.

Jag bjöd på tre av mina specialiteter: stekt sparris med parmesan, därefter en sallad med babyspenat, päron, kiwi, avocado, physalis och chèvre med lite honung och olivolja. Till efterrätt blev det Leilas suveränt goda gino med jordgubbar, färsk ananas och kiwi toppad med en röra av vit choklad, ingefära, kokos och rörsocker. Jag har lagat den några gånger nu och den har varit en given succé varje gång! Vinet flödade förstås också och resultatet blev en kväll när alla var nöjda och glada.

Jag hade skickat iväg U hemifrån och han tillbringade kvällen hos AP. Hon är fortfarande i rensningstagen och han kom således hem med ännu fler prylar, varav vissa förvisso faktiskt är våra och alltså måste förvaras hos oss, hur trångt det nu än börjar bli. Vi måste helt enkelt rensa ut ännu mer, något annat alternativ finns inte.

SS fyllde 40 år igår så jag passade på att ringa och gratulera när tjejerna hade åkt hem. Hon satt ute på restaurang och åt middag och lät relativt avvisande, faktiskt. Det lät som att hon hade ett stort gäng med sig men jag vet inte vilka som var där. Jag måste erkänna att jag faktiskt inte har en aning om var jag har SS nu för tiden. Eller så är hon bara precis som hon alltid har varit.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida