fredag 7 maj 2010

2010-05-07

Alla dessa vackra hästar
Jag mötte den beridna högvakten på lunchen idag. De kom skrittande i mäktig majestät längs Kungsgatan och alla människor stannade och tittade, turisterna tog kort och jag njöt i fulla drag. Få varelser är vackrare än hästar och jag kan önska att jag fick vara en av dem som red fram där på gatan, bara vara ett med hästen. Jag var en hästtjej som yngre och drömmer innerst inne fortfarande om att börja rida på nytt. Det är bara det att för att hinna med att rida så måste jag avstå från något annat, och just nu kan jag inte se vad det skulle vara. Men hästar tillhör fortfarande mina absoluta favoritdjur och de kommer alltid att ha en särskild plats hos mig. Vi är liksom vänner på ett speciellt plan, ännu idag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida