torsdag 20 maj 2010

2010-05-20

Helt onaturligt?
Alldeles nyss frågade en kollega som jag inte känner så väl vad jag har gjort med mina tänder. Han undrade om jag hade tandskydd på mig och jag bara skakade på huvudet och tvärnekade att jag hade gjort någonting. Det kändes verkligen skitjobbigt att få frågan så där rakt upp och ner mitt i kontorslandskapet så att alla hör och särskilt nu mitt upp i processen när det hela inte ens är klart och när jag själv också vet att det inte ser helt naturligt ut, även om jag vänjer mig lite för varje dag. Jag kände mig verkligen utpekad av honom och nog för att jag vet att han är extremt osmidig, men det kändes inte alls bra. Jag ventilierade lite med PR över msn och hon sa att hon förstod att jag tog illa upp men sa också att hon inte alls hade tänkt på att det var något onaturligt med mina tänder, och hon ser mig ändå varje dag eftersom vi sitter bredvid varandra. Men jag får helt enkelt tänka ännu mer på att inte visa mina tänder mer än nödvändigt nu, så är det tydligen.

Det stör mig också att jag fortfarande inte pratar helt perfekt med de nya tänderna, det är framför allt bokstaven S som jag kan sluddra eller läspa lite på. Jag skulle tro att det är som tandteknikerna har sagt till mig att tungan ju har vant sig vid den tanduppsättning jag har haft i 37 år och att det nu tar lite tid för musklerna i tungan att vänja sig vid omställningen, men att det kommer att ge sig med tiden. Jag hoppas att det stämmer i alla fall... Annars känner jag mig nöjd även om det hela tar lite längre tid än jag väntat mig - det ska provas och provas igen, justeras och ändras och göras så bra som möjligt. Det är bara mellanperioden som jag är i just nu som är jobbig, och det är ju också ett stort ingrepp som jag går igenom. Förhoppningsvis blir det i alla fall riktigt bra till slut.

Jag gick iväg till Carat för att hämta mina ringar från Schalins igår, bara för att upptäcka att de var felgjorda. Gravyren i en av ringarna var felskriven och i båda diamantringarna var infattningen för stenarna helt fel jämfört med originalet som jag hade utgått ifrån. Bara att skicka tillbaka till guldsmeden för att göra om, och det irriterar mig att det blev fel och att jag åter igen nu måste gå och vänta och vänta på att få börja använda förlovningsringen. Jag hoppas verkligen att det inte tar en evighet nu igen att få tillbaka ringarna och framför allt att det inte ska bli något krångel med beställningen.

Träningen gick bra igår även om det är sämre och sämre med folk på passen. Jag antar att det mycket beror på sommarvädret som råder nu - det är verkligen härligt och till och med för mig tar det emot att gå in och träna efter en hel dag på kontoret. Jag är i alla fall glad att jag kom iväg - som alltid kände jag mig nöjd med mig själv i efterhand. Jag gick och provade ett par rosa ballerinaskor på hemvägen och de var väldigt fina men jag avstod ändå.

U var borta på ännu en tjänsteresa igår så jag var hemma ensam igen. Jag åt middag, klippte till inbjudningar och gick ut med katterna en kort stund. Saga hade nog velat vara ute mer, men Tuva var fullständigt skräckslagen över alla ljud och människor så vi fick snart gå in igen.

I kväll har vi ett kundevent på kontoret som jag totalt har tappat lusten att vara med på, efter kommentaren som min osmidige kollega fällde om mina tänder. Tack och lov är det i alla fall fredag i morgon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida