onsdag 19 maj 2010

2010-05-19

Träning på flera sätt
Jag var totalt oinspirerad igår och hade ingen lust alls att träna. Faktiskt var jag på vippen att avboka passet men bestämde mig i sista minuten för att pallra mig dit ändå. Det blev body pump och det var ärligt talat inte så kul utan mest bara jobbigt och, ja, lite småtrist faktiskt. Cykelträningen är helt klart roligare och jag är glad att jag har kvällens pass att se fram emot. I kväll ska jag dit vad som än händer! Jag har tänkt på att jag kanske borde variera min träning lite mer men samtidigt har jag ändå hittat träningsformer som passar mig bra, och på tider som fungerar också. Som mitt liv ser ut just nu har jag ärligt talat inte mer tid att lägga på träningen och då får det blir som det blir, jag kör på med det som går bra nu.

På vägen hem köpte jag på mig lite fler gröna papper till våra inbjudningar. De första vi köpte blev helt enkelt inte bra så nu gör vi ett nytt försök. Jag åt middag på balkongen även igår - så varmt och skönt så det är inte klokt! U kom hem från sin tjänsteresa ganska sent på kvällen och vi hann med lite småpyssel innan det var dags att sova. Bland annat började jag printa nya infoblad som ska ligga med i våra bröllopsinbjudningar och det ska jag fortsätta med i kväll.

I morse började jag dagen med en retorikföreläsning. Det var en hurtig tjej som pratade och det var bra att få en repetition, även om jag har gått utbildning i retorik förut. Tyvärr har jag numera nästan aldrig tillfälle att öva mig på att tala inför folk, och då blir det som det blir - jag tappar kunskapen och framför allt tycker jag att det är klart mer obehagligt än roligt när jag väl åker på att göra det. Men det är bara att öva och öva, som med allt annat i livet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida