fredag 9 april 2010

2010-04-09

Fredag igen
Idag är det äntligen fredag på nytt! Trots att arbetsveckan är en dag kortare än vanligt tycker jag att den har segat fram i snigelfart. Både jag och U har varit trötta som bara den i veckan så helgen kommer mycket lägligt kan jag lova. Min fredag kommer att innebära träning i alla fall, cykelpass för en instruktör som jag vet är mycket duktig. Jag tränar oftast inte på fredagar men den här veckan uteblev ju måndagspasset på grund av påskhelgen så då blir det alltså fredagsträning i stället. Jag vill hålla fast vid mina tre pass per vecka så gott det går. Gårdagens styrkepass var helt fruktansvärt jobbigt - jag klarade inte ens att hålla mina vanliga viktnivåer genom hela passet. Läskigt, jag måste träna mer!

Våra promenader till och från jobbet har det tyvärr varit sämre ställt med. Tyvärr är vi alltför dåliga på att komma iväg i god tid och därför blir det alltid bussen på morgnarna - tyvärr, tycker jag, för jag tycker om att promenera. Det ger ro och jag hinner vakna på ett lite lugnare sätt än när man i vanlig ordning tränger sig på bussen och sedan kastar sig ner i trängsel och kaos på tunnelbanan. Men målet är i alla fall fler promenader - kanske måste vi lära oss att helt enkelt gå upp lite tidigare varje morgon så löser det sig.

I morgon ska jag och C gå på stan och leta tärnklänning. Det ska bli kul! Jag har ingen aning om vilken färg jag föredrar på henne utan hon får styra det mesta själv tror jag. Idag fick jag dessutom veta att vi har fått plats på gästlistan på Lars Wallins modevisning nästa torsdag. Det ser jag verkligen fram emot, riktigt glamourkväll mitt i vardagen vilket inte är något som varken C eller jag direkt är bortskämda med annars.

Annars får vi se vad helgen bjuder på. En gissning är spanskastudier, lite inredande och bröllopsplanering - som vanligt, med andra ord.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej, hamnade på din blogg av en slum när jag sökte på olika kyrkor och kapell inför vårt bröllop. När gifter ni er? Och vart? Vi är just nu ute efter lokal till vår mottagning, så alla tips mottages tacksamt :) Hur känns allt inför bröllopet? Vart går resan? Hur många har ni räknat bli? Har du tips på klädbutik inför klänningvalet? (butik, nätbutik?) Vem ska fixa ditt hår? smink? SOm du märker... Många frågor :) Hoppas du orkar svara. Trevlig fortsättning på helgen. Mvh Cissi

11 april 2010 kl. 15:50  
Blogger Therése sa...

Hej Cissi, jag hade ju helt missat att svara på din kommentar - hoppas du kikar in här och hittar mitt svar. :-)

Vi gifter oss i Allhelgonakyrkan i augusti, festen är på Villa Ludvigsberg. Just nu är känslan mest STRESSAD eftersom det känns som att vi ligger efter med precis allt... Vi kommer att bjuda knappt 70 personer och hoppas såklart att alla kommer! Vi kommer att göra en kortare resa direkt efter bröllopet men vet inte ännu vart det blir. Sedan gör vi en längre resa till Ecuador och Galapagos i november-december (inte heller bokad ännu). Jag köpte min klänning (Nixa) hos Ingvors i Norrtälje, miljoner gånger trevligare än alla butiker i Stockholm tillsammans. Åk dit! Sanna som har I nöd och lust på Tomtebogatan kommer att fixa mitt hår och jag tänker sminka mig själv. Hoppas det var till hjälp, hör av dig igen annars! :-)

16 april 2010 kl. 11:11  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida