måndag 29 mars 2010


2010-03-29

Kort vecka
Jag är så glad att det här är en kort arbetsvecka - tre och en halv dag bara, och den halva dagen kommer jag att jobba hemifrån i stället för att åka in till kontoret. Jag passar på att utnyttja den lediga tiden till fullo. Man kan säga att vi har inte direkt för lite att göra - tvärtom, det är fullt upp vareviga dag. När vi ska få tid till vår bröllopsplanering har jag faktiskt ingen aning om - tiden fylls upp fortare än vi hinner blinka ändå.

I fredags var jag hos kiropraktorn igen. Mera knakande i lederna men jag tror att det hjälpte lite bättre den här gången - jag känner mig lite mindre stel även om jag har haft min vanliga helghuvudvärk den här veckan också. Men förr eller senare ska det bli bättre - något annat alternativ finns inte. Jag hade tänkt gå runt och titta efter bröllopsskor och allt möjligt annat efter kiropraktorn, men behandlingen tog ut sin rätt, jag blev tvärtrött och fick huvudvärk så det blev att åka direkt hem i stället. Lite skoletande hann jag ändå med på fredagen. Jag har provat de puderrosa skönheterna igen och de ligger fortfarande högst upp på listan, om jag inte bestämmer mig för att köra på mina gamla guldballerinas i stället. Tyvärr tror jag att de har hunnit bli lite väl slitna så ett par nya skor kanske vore bäst ändå. Hmm. Jag tror att jag helt enkelt känner att jag måste få bli klar med något inför bröllopet nu. Vi ligger efter så det sjunger om det och vi måste öka tempot rejält för att inte bli tvungna att stressa livet ur oss på slutet.

Lördagen var ett evigt flängande. Vi åkte runt i ett antal möbelbutiker och två bra saker hittade vi i alla fall, även om det inte blev något köp. Men en bokhylla hittade vi på Stalands som jag tror kommer att bli perfekt i vårt lilla bibliotek. Den är vit och finns i en mängd olika bredder, ungefär samma stil som den fina på Bolia fast betydligt billigare. Jag tror minsann att det ska bli ett köp av till sist! Hyllan går att få med en massa olika kuber i olika färger, men dem skippar vi och kör bara själva hyllan för att göra plats för så många böcker som möjligt. Böcker har vi en uppsjö utav så utrymmet behövs.

Vi hann förbi Länna Möbler också, min favoritbutik alla kategorier när det gäller inredning. Just den här helgen var butiken tyvärr ovanligt tråkig, inga möbler alls som känder riktigt rätt den här gången. Men däremot spanade vi in vardagstallrikar från favoriterna Himla och Mateus och i alla fall jag kom fram till att de djupa tallrikarna från Himla skulle vara perfekta för oss. U kan nog också låta sig övertalas hoppas jag! De vita tallrikarna vore hur fina som helst att kombinera med flata tallrikar och assietter från Mateus, antingen i någon färg - grönt eller grått eller gult eller rosa - eller bara enkelt ljusbeige, snyggt och simpelt som jag ju tycker om. Det önskar jag mig!


På lördagkvällen hade vi ännu en middagsbjudning hemma - JP, SS och HW kom över. Trevlig kväll om än med vissa lite väl märkliga och eldiga diskussioner om konst, filosofi och moral och brott. Vi kom att prata om EE och MB också, och det visade sig att jag var långt ifrån den enda som tycker att MB är helskum. HW berättade om en gemensam middag de hade haft hemma hos EE och MB, och det han sa gjorde mig på allvar orolig för EE. Jag hoppas att hon klarar att fortsätta vara sig själv och inte tar åt sig av MB alltför mycket, för det vore inte bra för henne.

Även på söndagen hade vi gäster - TWa, AW och deras två barn var över på fika. Det var nog mer trevligt för U än för mig, eftersom en stor del av samtalet kom att handla om ballongflyg och gamla Ericsson-kollegor som jag inte känner. Saga och Tuva var fullständigt vettskrämda över att ha två vilda barn som sprang runt och skrek i lägenheten och de gömde sig i sängen båda två. Jag var nog nästan lika utmattad som dem efter att våra gäster hade gått hem igen. Resten av söndagen ägnade jag åt spanskastudier, lite hemmafix och annat vanligt som måste göras.

Jag funderar mycket på bröllopet också - det är så många beslut att ta, så mycket som måste fixas, och det snabbt. Förhoppningsvis kan vi lägga mer tid på bröllopsplanering i helgen i alla fall. Det måste göras - nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida