torsdag 18 mars 2010

2010-03-18

Vårkänslor
Idag har jag varit hos tandläkaren för att laga mitt hål. Bedövning och borrning, ingen höjdare minsann. Tur att jag inte behöver göra sånt här ofta - jag har nog inte haft mer än kanske fyra hål totalt i hela mitt liv. På vägen tillbaka passade jag på att slinka in i ett par butiker och titta på alla fina vårkläder som har kommit in. Jag blir så grymt sugen på att bara shoppa, shoppa, shoppa när jag ser allt fint, ljusa färger och lätta tyger. Nu måste jag verkligen lägga band på mig och hålla igen - det är ett dyrt år vi har framför oss och jag vet också att vi sparar till något bra och värdefullt. Men ändå - det är inte ett dugg kul att spara för det.

Idag var första dagen som jag på riktigt kände att det var vår. Det är dags att byta ut de tjockaste vinterjackorna mot tunnare varianter och det är så skönt så det är inte klokt. Jag är spytrött på min svarta täckjacka nu så vad som helst utom den känns som ett framsteg. Snart är det helg igen också - inte så dumt det heller!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida