fredag 12 mars 2010

2010-03-12

Fullt upp
De senaste dagarna har det varit mycket att göra. Jag har tränat förstås - cykel, grymt jobbigt, och body pump. Igår premiärkörde jag det nya programmet och mitt betyg är så där. En del bra låtar, men mycket skumma covers i stället för originalmusiken, och själva rörelseprogrammet kändes lite rörigt. Kanske blir det bättre när jag får in det och lär mig koreografin. Det är bara att kämpa på!

Mina tandläkarhistorier går vidare. Igår var jag hos privattandläkaren Eva Darlington, och vilken skillnad! Här märks skillnaden mellan en person som kan ta människor och en som inte alls kan det. Eva Darlington gjorde en grundlig undersökning av mina tänder och konstaterade att jag har två mindre hål som bör åtgärdas, men för övrigt inga problem. Tänk då att tandläkaren på City Dental ville göra fyllningar i 19 av mina tänder! Dit går jag inte igen - det är ett som är säkert. Eva Darlington jobbar också med estetisk tandvård, som jag ju har tänkt göra. Hon är förstås inte billigare - faktum är att hon är ännu dyrare än myClinic som jag varit i kontakt med förut. Å andra sidan har jag klart större förtroende för henne. Hon lyssnar och svarar på mina frågor, hon visar och förklarar, i stället för att bara säga typ "ja", "det är inga problem" och "det fixar vi" oavsett vilken fråga jag ställer, som tandläkaren på myClinic gör. Skulle jag strunta i ekonomin så skulle jag absolut välja Eva. Jag har fått lite mer att fundera på, helt klart.

U är sjuk - dunderförkyld, han som nästan aldrig åker på någonting. Helgen verkar med andra ord bli lugn för oss. Vi hade planer på att bjuda hem lite folk till i morgon, men nu är det inte många som kan ändå så vi får se om vi ställer in det eller hur det blir. Förutom det ska vi försöka hinna förbi föräldrarna också. Jag har inte träffat Maja på alltför länge så det är dags nu. Våren verkar äntligen vara på väg också. Idag var första dagen på året som jag kände att det faktiskt var för varmt att gå med min tjocka täckjacka. Så skönt det är när det vänder!

1 kommentarer:

Anonymous Diana sa...

Tack för din fina grattishälsning! Nu har jag lagt ut hela förlossningsberättelsen, blev ett dramatiskt avslut på förlossningen, men nu är hon här vår älskade prinsessa! ♥ Kram Diana

14 mars 2010 kl. 17:13  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida