onsdag 10 mars 2010

2010-03-10

Ett ljus för Anna
Idag fanns en länk i Mariannes blogg som jag klickade på. Länken går till Annas blogg om livet här och nu och den beskriver Anna och hennes familj under Annas - som det verkar - sista tid i livet. Jag vet inte hur Anna har det nu eller var hon är, men jag kan inte annat än beundra både henne och hennes familj som orkar och som har en sådan outsäglig styrka och mod in i det sista. Sånt här ger perspektiv på livet och ännu en gång har jag svårt att förstå varför saker och ting händer, vad anledningen är till att en ung kvinna rycks bort från sin familj helt meningslöst av en grym sjukdom.

Det finns ingenting att säga som är "rätt" eller som gör det bättre, men jag vill i alla fall sända Anna och hennes familj all styrka jag kan för att gå vidare. Jag vet inte var Anna tar vägen efter det här, men jag tror att det är som det sägs - livet tar inte slut, det går bara vidare någon annanstans.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida