måndag 1 mars 2010

2010-03-01

Det perfekta leendet
Jag har haft komplex för mina tänder i hela mitt liv. Mina tänder har inte ett rätt - de är gula, snea, en sticker ut och en sitter för långt in, de har verkligen alla fel som tänkas kan. Under perioder av mitt liv är det i princip omöjligt att hitta en bild på mig när jag ler med öppen mun - det var annars bara det tillstängda småleendet som gällde.

Nu har jag börjat fundera på att äntligen göra något åt mina tänder. Jag försökte bleka dem för några år sedan, med gel och anpassad skena. Resultatet blev inte imponerande - kanske någon nyans ljusare men det tog inte lång tid innan färgen var som vanligt igen, och ojämnheterna fanns ju där som tidigare. Nu funderar jag på att göra något drastiskt, som att sätta på kronor, implantat eller vad som nu tänkas kan. Nu vet jag också att det här är vansinnigt dyrt - jag skulle väl i princip ruinera mig om jag genomförde det här. Samtidigt funderar jag också på hur mycket det skulle vara värt för mig, att kunna le utan att skämmas - det kanske vore värt varje krona. Jag ska börja ringa runt och kolla upp det här - kanske är det dags för en verklig förändring nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida