fredag 26 februari 2010

2010-02-26

Överlämning
Idag är Dagen D när U lämnar nycklarna till gamla lägenheten i Danderyd till den nya ägaren. Han var där ensam för ett par dagar sedan för att se till att allt såg bra ut i dagsljus inför överlämningen, och han berättade att han gick runt i varje rum, mindes och tog farväl och grät en skvätt. Vi går vidare nu och det känns bra, nu är det vi, vårt hem och vår gemensamma framtid som vi ser fram emot.

I eftermiddag har jag ett besök hos min mirakelman kiropraktorn att se fram emot. Det är verkligen ett mirakel för sedan jag började gå hos honom i höstas har jag knappt haft någon migrän överhuvudtaget. Nu har jag ändå dragit ner på min förebyggande medicin till halva dosen, till och med en trejdedel av den dos jag hade under mina värsta perioder, och trots det går det fortfarande bra. Jag kan ärligt säga att jag aldrig hade trott att det var möjligt för mig att slippa migrän, men se här - det verkar faktiskt fungera. Lycka!!

I kväll ska vi gå på Operan och se Cosi fan tutte. Jag är ingen stor operabesökare, kan jag erkänna - jag gillar kulturevenemang, särskilt dans, men just opera har jag inte varit på mer än ett par gånger i livet. Det blir nog en upplevelse, just med levande musik och sång i den pampiga och vackra byggnaden. Det är lite som ett sätt för oss att fira lägenhetsförsäljningen också, att vi gör något roligt för att fira att nu är allt klart, nu är vi på plats och flytten är gjord.

Helgen bjuder på lite av varje. I morgon ska vi för första gången sedan flytten njuta av lyxen att bo nästan i stan. Vi ska ta en promenad ner mot Birkastan och Kungsholmen, gå och titta i lite lampaffärer och leta lite annan inredning som vi behöver. Vi ska dessutom åka till LP och lämna tillbaka en massa flyttkartonger samt åka förbi Myrorna med en hel hög med prylar som får flytta ifrån oss nu. Äntligen börjar det bli utrymme hemma, golvet syns och det går att röra sig utan att springa in i kartonger hela tiden. Så skönt! På söndag kommer mina föräldrar på premiärbesök också. Jag hoppas på bra väder så att vi kan ta en skön promenad runt området och se vattnet och ljuset. Skönt med helg, som vanligt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida