onsdag 24 februari 2010

2010-02-24

Roligt och roligt
Nu kom jobbdippen tillbaka igen. Det är lustigt för när jag pratar med EB och PR så verkar det som att även de känner av det, att det är annorlunda, sämre stämning, inte lika roligt att gå till jobbet. Jag har haft funderingar på att söka något annat och nu kommer tankarna tillbaka. Det är inte så att jag inte gillar mitt jobb i grund och botten - jag är bara uttråkad och vill ha omväxling från rutinerna. Det lockar mig helt enkelt inte på samma sätt längre och jag vet av erfarenhet att det är bäst att gå innan det blir outhärdligt. Det är lite att fundera på, verkligen.

Min hemarbetsdag igår gick sådär. Jag hade ingen som helst inspiration eller jobbdisciplin och fick tyvärr inte särskilt mycket gjort. Jag känner mig å andra sidan mer taggad idag så nu ska jag minsann vara desto mer effektiv, men ändå. Förändring, tack!! Bara något, pleeeaaaaase!

U hade ett mindre helvete med att ta sig hem från stan igår så jag är glad att jag höll mig hemma i alla fall. Jag tog min planerade lunchpromenad runt området och ja, jag njöt verkligen varenda sekund. Ljuset, solen, vattnet, det vackra området jag bor i - så härligt! På kvällen gjorde vi en drive med förrådet igen. Vi tog ner lite kartonger och hängde ner alla ytterkläder som det inte är säsong för just nu. Vi är båda glada över att vi valde att spara två gamla bokhyllor som vi nu har i förrådet. Det är ordning och reda och det går till och med att ta sig fram - inte så dumt! Det tar tid, men det går i alla fall framåt, något framsteg varje dag och lägenheten blir bättre och bättre hela tiden.

Annars är det vardag, vardag, vardag som gäller nu. Jobba, träna, packa upp. Jobba, träna, packa upp. Samma hela tiden. Vi måste verkligen boka in en resa snart, även om det så bara blir för ett par dagar. Det är det enda sättet att uthärda den här eviga vintern.

1 kommentarer:

Anonymous Diana sa...

Hoppas att du har rätt och att hon kommer snart! =)

24 februari 2010 kl. 13:11  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida