fredag 19 februari 2010

2010-02-19

Äntligen fredag!
Puh, det här är en vecka som jag helst hade velat slippa på sätt och vis. En massa strul har det varit men lyckligtvis även positiva saker - träningen har gått bra och varit rolig som vanligt. Vi har packat upp en hel massa kartonger och ja, det går framåt faktiskt.

Igår tog vi itu med arbetsrummet. Det är inte helt perfekt, men det är ändå den bästa lösningen vi har kunnat komma fram till. U's bruna bokhyllor hade helt klart varit mindre framträdande om de hade varit viiiitaaaa (jag kan inte nog framhålla hur mycket jag älskar färgen vitt i allt vad inredning heter), och vi fick också inse att mitt gamla hörnskåp som min morfar har snickrat måste få plats där också. Men det får gå, och som sagt, det blir ändå ganska OK tror jag. Jag är inte förtjust i att blanda flera olika träslag och en massa färger i samma rum, men nu är det som det är. Bokhyllorna i det tredje rummet, "läsrummet", ska i alla fall vara vita - så det så!

Idag hoppas jag att jag äntligen ska hinna iväg till frisören efter jobbet. Det är något jag borde ha gjort för länge sedan, men det har helt enkelt inte blivit tid till det. Men nu ser jag ut som en risbuske i håret så nu måste jag komma iväg. U vill också att vi ska gå lite på stan för att leta mer heminredning. Vi får se hur vi pusslar ihop tiden. I helgen blir det städning i gamla lägenheten för hela slanten - det ska bli skönt när det är avklarat och vi kan fokusera på vårt nya boende till fullo.

Idag är det snökaos igen, hej och hå!

3 kommentarer:

Blogger Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Mår du bättre nu?
Hoppas det.
Håller med om att det är viktigt att känna att man gör något meningsfullt här i livet.
Men det är ju sällan man kan välja och vraka vad man ska syssla med.
Härligt att du har ett toppjobb och jag hoppas att du återfinner glädjen snart igen!
Vad härligt att få åka på resa till Schweiz! Lyllos, där är ju så vackert!
Jag läste att lägenheten blev såld till utgågspris. Vad skönt!
Men gick det fort som du hoppades?
Du var ju lite orolig för att det skulle ta tid.

Härligt att ni trivs så bra i nya lyan.
Har ni flyttat till Hammarby sjöstad?
Det liknar det på bilden iaf.
Må så gott och ha en underbar helg!
Kram!

19 februari 2010 kl. 16:16  
Blogger DRÖMHUSET sa...

Åhh vad härligt med ett frisörbesök! Skulle verkligen behöva lite uppiffning själv känner jag :-)

Kul med nytt boende!
Önskar en härlig helg!

Kram Sofie

20 februari 2010 kl. 11:08  
Anonymous Diana sa...

Underbar bild!!

20 februari 2010 kl. 22:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida