måndag 22 februari 2010

2010-02-22

Städa, städa, städa
Helgen har inte direkt varit kul. Flyttstädning har stått på schemat från lördag förmiddag till söndag kväll. Massor av jobb, vi var minst sagt noggranna så jag hoppas att nya ägaren blir nöjd på fredag när han får nycklarna. Igår kväll blev vi i alla fall klara och jag gick ett sista varv i lägenheten och tittade och mindes.... första gången jag kom dit, första kyssen, allt vi har upplevt där på gott och ont. Nu är vi på väg mot en ny tid, en ny fas i livet. Till lägenheten i Danderyd kommer jag aldrig mer tillbaka - något slutar, något börjar, som livet är.

Det är otroligt skönt att allt i alla fall är på plats nu, ingenting mer att hämta, inga fler kartonger att släpa in i lägenheten. Vi har fått undan ungefär en tredjedel av kartongerna nu men märkligt nog känns det också som att de förökar sig lika snabbt igen. Jag förstår inte hur det går till. Vi börjar få kontroll men det är bara tillfälligt för lika snart är det kaos igen. Det kommer helt klart att ta tid att få ordning på allt, men det är bara att bita ihop. Till min glädje har vi nu inte mindre än fyra fulla kartonger som ska iväg till Myrorna så snart vi bara kan. Jag blir alltid glad av att få rensa ut så det här är perfekt!

Det "roligaste" som annars har hänt i helgen är att jag i fredags spenderade en förmögenhet på Cult-prylar. Tvålpumpar, fat, diskmedelspump och tandborstmugg blev det och det är så snyggt, så snyggt! Jag är jättenöjd!


Idag är det måndag igen och det roligaste som hittills har hänt på jobbet är att min kära "bänkgranne" PR är tillbaka från sin jorden runt-resa, brun som en pepparkaka och sprängfylld av nya minnen och upplevelser. Själv längtar jag mig nästan sjuk efter att få resa bort. Snart måste vi boka in något nytt innan jag får ett bryt av att bara gå här i vintern, som bara blir kallare och kallare - 23 minusgrader idag, det är ju helt absurt!

I kväll har jag min älskade träning att se fram emot. Jag är laddad till tusen och ser fram emot stenhårt jobb som vanligt. Det är det bästa med måndagar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida