torsdag 25 februari 2010

2010-02-25

Långben
När jag var yngre, framför allt i tonåren, önskade jag alltid att jag var kort. Jag avskydde min längd och hade riktiga komplex för den. Idag är jag rätt nöjd - skulle jag vara kortare än idag så skulle jag absolut inte vilja vara mindre än 170 cm lång. Allt under det är för litet!

Den enda nackdelen med att vara lång, egentligen, är det här med dagens mode med korta kjolar och klänningar. De riktigt korta varianterna blir nästan som längre tröjor på mig och att ha sånt på jobbet är ju bara uteslutet. Ibland kan jag alltså längta tillbaka till tiden när lite längre kjolar och klänningar var modernt, för då passade allt och jag behövde aldrig tveka. Idag är det svårare att hitta rätt - det som ser bra ut på en pinnsmal modell blir för tajt på mig och det som ser bra ut på en person som är kortvuxen blir för kort på mig. Det är en liten nackdel, men annars är jag rätt nöjd ändå.

(Jag skriver det här bland annat för att slippa tänka på jobbet en stund. Idag är en riktig skitdag, bara strul och idiotiska uppgifter som tar meningslöst lång tid att lösa. Tur att det är fredag i morgon!)

1 kommentarer:

Blogger Stjärnor & Champagne sa...

Här har jag missat massor....Hm ja jag är 163,5 OBS att den halvan är väääääääldigt viktig hihi. Skulle gärna vilja ha långa långa ben men suck nej. Usch ja sådana dagar på jobbet, BLÄÄÄÄÄÄÄ....
Kram till dig/ A

25 februari 2010 kl. 21:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida