tisdag 2 mars 2010

2010-03-02

Envisa vinter
Nej... nu tycker jag att det räcker! Nu är det mars och i förra veckan var det töväder. Nu är det mars och åter har det snöat, åter är det flera minusgrader ute. Kommer det att bli vår i år? Efter en så här lång och kall vinter känns det som att vi förtjänar en riktigt hejdundrande sommar, ni vet en sån där sommar som i princip aldrig händer - strålande sol, lysande blå himmel utan ett moln, så varmt i vattnet att till och med jag- badkrukan nummer 1 - vågar mig på att bada, grönska och ljumma vindar. En sån sommar vill jag ha i år! Och en sån där vår som är så där perfekt, ljusgröna blad och blommor överallt. Den där känslan när man först får byta från vinterkläder till tunnare varianter är ju underbar. Gissa om jag längtar dit.

Cykelträningen igår var som vanlig, stentuff men bra och effektiv. Jag gick inte för 100 % hela tiden men gjorde mitt bästa ändå. Väl hemma roade vi oss med att rensa bland alla våra städprylar och annat spännande. Jag förstår inte hur vi kan ha så mycket saker och jag förstår inte hur vi någonsin ska få rum med allt, trots allt vårt extra utrymme nuförtiden. Men det får gå, annars blir det mer rensning.

Min nya tröja från Benetton, som jag premiäranvände igår, har mycket riktigt redan börjat gå sönder i nacksömmen. Det får bli en reklamation idag - jag får se om jag byter ut den mot en ny eller om jag bara lämnar tillbaka den rakt av. Tråkigt, jag har för mig att Benettons kläder brukar vara bra, men tydligen inte den här gången. I kväll ska jag dessutom drista mig till att promenera hela vägen hem, har jag tänkt. Jag ska passa på att gå in i ett par lampaffärer som ligger längs vägen och spana lite till hallen, köket och arbetsrummet. Det tar sig!

1 kommentarer:

Blogger Hem och Lycka sa...

Grattis, du vann 3:e priset i tävlingen hos mig - en grekisk olivtvål! Maila mig dina adressuppgifter så kommer den snart på posten.

Mia

2 mars 2010 kl. 22:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida