torsdag 25 mars 2010

2010-03-25

Våffeldags?
Idag är det våffeldagen, har jag upptäckt - i vanlig ordning har jag aldrig någon koll på sånt. Jag ska dock försöka att undvika våfflor - duktig i veckorna (jag gör mitt bästa) och unna mig lite mer på helgerna är det som gäller numera. Hittils har det fungerat bra, förutom i tisdags när jag köpte godis för att komma ur min totala koma och klara mig igenom spanskan.

Språkträningen går fortfarande bra för min del. Jag och U körde lite konversationsövningar igår när vi lagade middag - raggmunk! - och det är bra för oss båda. Jag lär mig genom att lära honom och han lär sig genom att nöta, nöta, nöta glosor och uttryck. Träningen var däremot dödsjobbig. Jag lyckades inte hålla min vanliga energinivå på passet igår - min dagsform var helt enkelt inte på topp. Sånt händer och lyckligtvis går det alltid att komma igen på nästa pass i stället. Idag blir det styrketräning, body pump. Det var två veckor sedan mitt senaste styrkepass så det är väl på tiden att jag kör igång igen.

Annars har det inte hänt så mycket men en positiv nyhet är i alla fall att jag får tillbaka hela 5 887 kronor på skatten! Inte fel! U har lyckats ännu bättre i år, han får tillbaka hela 20 000 kronor - rena drömvinsten! Nu är det ju så att det finns många hål att stoppa pengarna i, det ska inte vara några problem, men det är ändå alltid ett välkommet tillskott i kassan.

Nu är det dags att återgå till vardagen - jobb, jobb, träning, plugg, kartonger - som vanligt. Tur att det snart är helg igen!

1 kommentarer:

Blogger Hus nr.14 sa...

Spännande att få titta in hos dig!
De där pengarna försvinner snabbt... har inte fått mitt besked än, väntar med spänning!
Marielle

25 mars 2010 kl. 11:48  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida