måndag 29 mars 2010

2010-03-29

Jag är inte imponerad
Vår fastighetsvärd, JM, har hittills inte imponerat på mig. Vi bor i ett relativt nybyggt hus - från 2007 - och inte helt oväntat har det blivit sättningar i huset sedan de första ägarna flyttade in. Resultatet är stora sprickor som går längs skarvarna mellan väggar och tack och i hörnen mellan två väggar i alla rum. Sånt händer. Men det intressanta är hur JM väljer att hantera problemet.

Efter mycket krigande med deras kundtjänst har jag fått veta att en målare var i lägenheten i början av hösten 2009 och måladet över sprickorna. Märk väl, en målare alltså. Det kan till och med jag räkna ut att stora sprickor inte täcks över med hjälp av lite målarfärg. Det komiska är att JM's egna efterbesiktningar har visat att det inte finns några anmärkningar på jobbet. De tror alltså att de kan måla över stora sprickor och att de därmed ska försvinna.

Nu hävdar JM att detta inte längre är deras ansvar utan att de har gjort det de ska. Jobbet är klart och de har inte längre något med saken att göra. Fega storföretag är likadana överallt, oavsett bransch, och nu är det som att försöka prata med en sten när jag försöker förklara för dem att det inte är sprickorna jag vill reklamera, utan det är målarjobbet jag vill ha gjort ordentligt i stället för halvdant. JM väljer att inte förstå och de väljer framför allt att inte ens vilja svara på kundernas frågor. De gör ett dåligt jobb och det är vi som är deras kunder som får ta ansvar för arbete och kostnad för att rätta till deras misstag. Bra jobbat kan man säga. Och nej, jag är verkligen inte imponerad av JM.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida