torsdag 8 april 2010

2010-04-08

Vår på gång
Nu tror jag minsann att våren är här på riktigt. Ja, jag vet, det snöade i måndags, men ändå! Nu är det snart mitten av april och det betyder bara lite mer än fyra månader kvar till mitt och U's bröllop. Herregud, var tar tiden vägen??

Jag har varit och provat ringar igen och tänker ständigt på vad jag ska välja. De ska ju liksom sitta där hela livet om allt går enligt planerna och för mig är det ett jättesvårt val. Vitt guld eller rött guld? Vitt eller rött? Vitt eller rött?? Jag till och med drömde om det i natt! Rött är varmt, vitt är elegant och mer glittrigt, kanske. Vitt kan å andra sidan vara lite färglöst, men det passar min hudton bra ändå. Dessa beslut, dessa val...

Spanskan går fortfarande bra. Drygt halva kursen har vi gått nu och jag tycker ändå att vi hittills har lärt oss en hel del. Det kräver förvisso en hel del hemarbete också, men det är roligt att lära sig något nytt och tack och lov har jag hyfsat lätt för språket ändå. Förutom spanskan är det fokus på träning den här veckan - det blir cykel onsdag, styrka torsdag och cykel på fredag igen. Skönt att det är kort vecka men det känns ändå som att dagarna kryper fram i snigelfart. Inte så att jag inte har något att göra, tvärtom, men mina tankar snurrar iväg mot allt som händer utanför jobbet ändå.

En positiv sak som har hänt i vår bröllopsplanering är att jag har bokat min frisör till dagen. Det känns jätteskönt att jag har det klart nu och priset blev helt OK också, 1 300 kronor kommer jag att landa på ungefär. Det är ett hyfsat bra pris tycker jag med tanke på att vissa frisörer tar det dubbla eller ännu mer bara man andas ordet "bröllop" eller "brud". Jag har sprungit runt och letat bröllopsskor också. Just nu är det silverfärgade skor som står högst på listan. De vackra puderrosa ballerinaskorna är helt enkelt inte i rätt modell för mina fötter och de kostar för mycket för att jag ska vilja köpa dem ändå. Hellre ett par inte lika fina som har ett hyfsat pris och som går att använda efteråt också. Jag har börjat titta lite på Galapagos också och det är inga problem att köpa enbart kryssningen från Äventyrsresor, som vi har tittat på i första hand. Något positivt!

Igår var jag hos tandläkaren igen, för att göra en förberedande undersökning inför mitt tandfix. Tandläkaren tog en väldig massa foton och kände och mätte på muskler och bett. Hon sa att vi måste vara säkra på att inte göra någonting som påverkar mitt bett och mina käkmuskler och det känns bra att hon är noggrann. I morgon ska jag gå vidare och träffa tandtekniknern för att höra vad som kan göras åt mina tänder. Tandläkaren föreslog tandreglering med hjälp av tandställning, men det är inget alternativ för mig. Jag måste vara klar till bröllopet om fyra månader. Jag hoppas verkligen att det här går vägen och att det blir ett resultat som jag vill ha. Efter att ha sett alla bilder på mina tänder igår är jag i alla fall helt säker på att jag ska åtgärda dem för en fulare och mer ojämn uppsättning av tänder än min har jag nog aldrig sett.

Igår efter träningen började jag äntligen sortera och packa upp alla mina böcker i de nya bokhyllorna. Det blir riktigt snyggt och jag är så glad att äntligen få göra det här. Jag har dessutom investerat i en ny tidningskorg från Mio - vit så klart och den passar perfekt i vårt lilla bibliotek. En rund matta ska vi ha också - rummet blir alltför avlångt annars - och så ljusa gardiner så är vi klara sen. Det kommer att bli fint! Jag älskar böcker och för mig är böcker något som ska visas i rummet - de är vackra och har själ, i mitt tycke. Det här är ett rum jag kommer att trivas i , helt klart.

Senaste nytt i dramat SS och HW är att HW har meddelat att han ska flytta hem till sin pappa. Detta tajmar han in perfekt mitt under hennes pågående cellgiftsbehandling - nu ska hon dessutom få på sig att sälja deras stora villa, att hitta ny bostad, att flytta, bodelning... Jag kan lugnt säga att jag är så arg på HW just nu så jag kan inte svara för vad jag skulle göra om han stod framför mig. En välplacerad rak höger är i alla fall ett hett tips.

Nej, nu är det minsann jobb som gäller igen!

1 kommentarer:

Blogger Towe sa...

Kan tipsa om att England har massor av silver ballerinas så kolla in asos.com och ebay.co.uk ! :)

8 april 2010 kl. 12:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida