måndag 12 april 2010

2010-04-09

Bröllopsplanering
I helgen har vår bröllopsplanering gått några myrsteg framåt även om vi fortfarande ligger lååångt efter med allt och lite till. Det var precis det jag var rädd för i början av vår planering och det är precis där vi är nu. Vi har haft så extremt mycket annat att göra hela vintern men flytt och allt vad det har inneburit så bröllopet har helt enkelt fått läggas åt sidan och nu är det hög tid - minst sagt - att komma igång och bli klara.

Några framsteg gjorde vi i alla fall i helgen. Jag och C gick på stan i lördags och letade tärnklänning till henne. Vi har väldigt lika smak - det har hänt mer än en gång att vi faktiskt har köpt identiska kläder utan att ens veta om det i förväg - och därför känns det lugnt för mig att ge C helt fria händer när det gäller klänningen. Hon får välja stil, längd, färg - allt som kan tänkas passa. Det är ändå hon som ska använda klänningen och det bästa är ju om hon hittar en klänning som hon faktiskt kan använda även vid andra tillfällen. Just nu lutar det åt en kort klänning för C - vi hittade en som vi har som favorit båda två. Den är knälång och hur läcker som helst och det enda som inte är klart är vilken färg C ska välja. Den blir bra oavsett hur det blir och jag kan lätt anpassa blommor och annat efter hennes färgval. Det är inte jätteviktigt för mig med färgteman och sånt - det känns lite överdrivet i mina ögon att ha allting så supermatchat.

Nästa framgång är att jag har träffat min bröllopsfrisör, Sanna som har salongen I nöd och lust. Hon hade öppet hus i söndags så jag passade på att gå dit och visa upp mina inspirationsbilder av ungefär hur jag har tänkt mig min bröllopsfrisyr. Ledordet är "enkelt" - inte helt oväntat när det gäller mig. Jag vill ha en uppsättning som är så pass "icke-perfekt" så att den ser ut som om jag själv bara har slängt upp den med lite hårnålar. Avslappnat, löst, lite hur som helst, men självklart ändå med tillräcklig stadga för att hålla att dansa med hela natten om jag orkar. Sanna lockade mitt hår lite och satte på fem minuter upp en enkel uppsättning som blev exakt vad jag har föreställt mig. Jag kände mig som en filmstjärna och nu är jag i alla fall lugn med att jag vet att jag kommer att vara ursnygg i håret, oavsett allt annat.

Helgens sista framgång är att jag har köpt mina bröllopsskor. Det blev ett par silverfärgade ballerinas med blomapplikationer från pålitliga Oasis, som alltid har en massa fina kläder. Det är så sant som det är sagt - brittiskt mode är bäst!

Nu är det alltså bara allt annat kvar - det börjar brinna i knutarna och jag ska försöka att inte bli alltför stressad, även om det är svårt. Det ska ju inte bara var jobb - det ska vara roligt också.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida