måndag 11 januari 2010

2010-01-11

Showtime!
Vilken helg det har varit. Fredagens ledighet inleddes med träning efter jobbet och kvällen därefter blev ganska lugn. Men resten av helgen - puh! Vi har städat och piffat och donat hela lördagen och halva söndagen. Vi har i princip genomfört en flyttstädning redan nu, för att bostaden skulle se så fräsch och attraktiv ut som möjligt inför söndagens visning. Så här fint har det inte varit sedan jag flyttade in (och troligen inte heller på ett bra tag innan dess), det är ett som är säkert.

Visningen verkar i alla fall ha gått hyfsat bra. Kanske åtta spekulanter hade varit där, varav givetvis också ett par nyfikna grannar. Jag kan tycka att det är irriterande att de går omkring där och snokar när de helt klart inte är ute efter att köpa, men samtidigt kanske det är positivt inför de som verkligen är intresserade - att det kan ge intrycket att det var mycket folk på visningen så det är bäst att lägga ett bud på en gång innan någon annan hinner före... kanske, man kan ju hålla tummarna i alla fall!

Det är omvisning i morgon och sedan hoppas jag att vi får till en försäljning snabbt som ögat så att det inte behöver bli ännu fler visningsomgångar. Det vore skönt att få det klart och sedan kunna fokusera på att börja packa och förbereda flytten på allvar. Januari kommer inte direkt att bli en lugn månad, det är ett som är säkert.

Faktiskt känns det lite konstigt att vi när är på väg att flytta ifrån Danderyd på riktigt. UP har ju bott där nästan hela sitt liv och jag kan bara tänka mig hur vemodigt det måste vara för honom. Varje flytt är ju liksom slutet på en epok, om än också början på något nytt. Jag har ju själv flyttat ett antal gånger och känner väl igen känslan av att rycka upp bopålarna och rötterna, och för UP som har bott i samma lägenhet i snart 19 år måste det kännas hur märkligt som helst, och säkert sorgligt också. Hade han inte träffat mig så hade han nog bott kvar, tror jag.

I kväll ska vi prata budgetar. Inte mitt favoritämne direkt, eftersom jag och siffror och ekonomi aldrig har varit bästa kompisar. Jag tycker sånt är både jättesvårt och jättetråkigt och även om jag alltid har fått min egen ekonomi att gå ihop så har jag aldrig haft bra koll när det gäller att välja ut de bästa fonderna och sparkontona. UP tjatar på mig att sätta mig in i det och jag ska, jag ska... någon gång... Nu i kväll ska vi i alla fall disktera hushållsbudget, bostadslån och även bröllopsbudget. För min del hänger det ihop, vad bröllopet ska kosta och vad jag ska ha kvar efter det. Det påverkar även hur mycket pengar jag kan lägga in i nästa bostad. Inte det roligaste men jag biter ihop så att vi får det gjort. Nu är veckan igång igen.

4 kommentarer:

Anonymous jenny sa...

Hoppas det gick bra med att göra en budget, inte min grej heller:)

11 januari 2010 kl. 15:11  
Anonymous jenny sa...

Hej Therese! Kul att du gillar min blogg:) Du är välkommen tillbaka!

11 januari 2010 kl. 21:02  
Anonymous Diana sa...

underbar bild!

11 januari 2010 kl. 22:42  
Blogger Therése sa...

Diana, bilden föreställer området där vi bor nu i Danderyd - flyttar om tre veckor och jag längtar!! :-)

12 januari 2010 kl. 09:17  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida