onsdag 30 december 2009

2009-12-30

Årets näst sista dag
Vintern har kommit och gått och kommit igen. Nu är det kallt, kallt - massor av minusgrader och snöslasket har frusit till is. Jag inhandlade ett par broddar i helgen och har passat på att inviga dem. Det känns skönt att slippa vara rädd för att halka omkull vid varje steg jag tar!

Veckans hemarbete har gått hyfsat. Jag har kommit framåt lite grann men har fortfarande dåligt samvete över att jag inte är snabbare, och över att det är så mycket som inte är klart. Jag kan nog lugnt säga att min inspiration har varit i botten de senaste veckorna - en paus är vad som behövs. Eller på sikt kanske ett helt annat jobb. Jag behöver hitta ett jobb som jag verkligen kan brinna för, något jag tycker är roligt och intressant och något där jag faktiskt kan känna ett engagemang för det jag gör. Idag är det inte riktigt så, även om jag trivs i alla fall.

I morgon är det nyårsafton och planerna för nyårsmiddagen börjar ta form mer och mer. Vi ska äta middag hos TF och CE tillsammans med ett par andra personer jag inte känner. Jag har inga gigantiska förväntningar på kvällen men det får bli som det blir helt enkelt.

Något jag saknar just nu är stimulans utifrån. Jag har knappt gjort något annat än att ta det lugnt de senaste dagarna och det börjar gå mig lite på nerverna nu. Jag behöver träna, se folk, få lite fler intryck än nu. Jag vet att om bara några dagar kommer vardagen att vara i full gång igen och jag kommer få alla intryck och all stress jag någonsin kan önska mig så jag borde inte klaga. Men lite tråkigt börjar det bli ändå, kanske för att jag trots allt inte har varit helt ledig utan suttit bunden vid datorn de senaste dagarna. Hade jag varit ledig att göra vad jag vill hade det nog varit annorlunda, och klart roligare förstås.

Om jag ska försöka summera året som har varit kan jag nog säga att det har varit händelserikt. Vi har rest en hel del - New York, Tanzania och London för min del. Det har varit fantastiska resor alltigenom och definitivt årets höjdpunkter. Vi har flyttat ihop, förlovat oss och börjat planera bröllop och ny flytt om bara några veckor. Nog har det varit händelserikt och jag tror inte att 2010 kommer att bjuda på mindre av den varan. Det blir spännande!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida