måndag 14 december 2009

2009-12-14

Lite mer julstämning
I lördags tog vi en paus från jobbandet och åkte till Norrtälje. Jag skulle prova min brudklänning som hade kommit in i storlek 36 och UP följde med för att ta en liten utflykt bara, men han fick förstås inte följa med in och se klänningen. Jag vill att den ska förbli en överraskning för honom fram till bröllopet. Storlek 36 satt helt klart bättre än 38 - lite tajt på sina ställen men enligt damen i butiken skulle det inte vara några problem att ta ut den där det behövs.

Jag köpte klänningen så klart - det gick fortare än jag väntat men den är underbar och jag känner mig som en drottning i den. Men jag kan inte låta bli att bli lite fundersam ändå. Runt midjan och bröstet går det som en spets med pärlor och stenar och jag undrar hur man bär sig åt för att kunna ta ut klänningen där. Måste man klippa sönder hela spetsen då? Den måste ju bli för kort om man tar ut klänningen? Eller? Jag måste ringa butiken för att höra hur det funkar men samtidigt är det ju väldigt vanligt att klänningar måste tas in eller ut något och det vore märkligt om Nixa tar fram en klänning som det inte går att göra ändringar i. Jag håller tummarna för att det ska gå lätt att lösa.

Efter klänningsköpet tog vi en promenad i Norrtäljes lilla centrum. UP hade aldrig varit där förut och blev positivt överraskad över hur gemytlig den lilla staden är. Vi gick runt i några butiker och åt sen lunch på ett café innan vi åkte hemåt igen. På kvällen var det middag hos SSH och sedan var också den dagen slut.

Söndagen har vi ägnat till stor del åt att dels leta fotograf till bröllopet och dels åt att förbereda inför fotografering av vår lägenhet. Jag har kontaktat två nya fotografer och bett att få boka in möten med dem om de fortfarande är lediga på vårt datum. Pengarna rullar iväg men det är som det är, vi är sent ute och vi - framför allt jag - vill verkligen ha fina bilder från vårt bröllop.

Vi har hämtat banankartonger och börjat packa ner lite böcker och prydnadssaker. Det är inte klokt vad mycket saker vi har - kartongerna fylls snabbt och ändå tycker jag att vi knappt har fått undan någonting. Det är galet. Jag önskar att vi inte var tvungna att behålla allt men det är ju inte mitt val, dessvärre. Att jobba har jag ingen större lust med nu. Tankarna är på andra håll, på allt annat jag har att göra och förbereda. Tur att det är snart är jul. Snön och kylan har kommit och kanske stannar de året ut.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida