måndag 7 december 2009

2009-12-07

Klänning, check!
I lördags åkte jag ensam iväg med bilen till Norrtälje för att leta brudklänning igen. Jag har inga lysande erfarenheter från Stockholms butiker men har hört talas om butiken i Norrälje, Ingvors Brud och Fest, som både har fina klänningar och trevlig personal. Värt ett försök, med andra ord. Jag hittade till butiken utan större problem och bara det är stort för att vara jag - jag med mitt usla lokalsinne. Trots att det var lördag var jag i princip ensam i butiken och de två damerna som jobbade där var otroligt trevliga och hjälpsamma - vilken kontrast mot andra butiker!

Jag fick hjälp att plocka fram hela sju olika klänningar, alla enkla och utan släp precis som jag har tänkt. Den första klänningen jag provade satt perfekt och efter det var det lätt. Varenda klänning jag provade passade - alla satt bra och alla var tänkbara alternativ, men till slut bestämde jag mig ändå för den första klänningen - enkel, ganska rak och smal i kjolen och otroligt elegant. Den var lite stor för mig - damen i butiken trodde först att jag skulle ha storlek 40 men till och med 38 var för stor, som väntat. De ska beställa hem klänningen i storlek 36 så att jag kan prova den också, men jag är i alla fall helt klar över att det är den jag ska ha. Jag känner mig jättenöjd - klänningen är billig med brudklänningsmått mätt, den är lite annorlunda mot vad de flesta väljer nu för tiden och jag känner mig som en drottning i den. C ska få följa med mig och titta på den någon gång men jag är i alla fall klar över mitt val, så skönt! Nu ser jag än mer fram emot bröllopet!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida