fredag 27 november 2009

2009-11-27

Klänningsjakten
Gårdagen var rätt OK på jobbet. Jag fick en del gjort och hade roligt med kollegorna som vanligt. Jag mådde oväntat bra efter mitt besök hos kiropraktorn, men framåt lunch igår började huvudvärken smyga sig på och den utvecklades till den värsta huvudvärk jag har haft på länge. Framåt eftermiddagen hade jag så ont så jag knappt kunde titta på datorskärmen och inte ens mina starkaste migräntabletter hade någon effekt. Som tur var kunde jag gå från jobbet tidigt. Jag hade bokat tid för elevbehandling på Axelsons så jag pallrade mig dit och kunde ligga ner och bara blunda och koppla av i en timme - skönt och precis vid rätt tidpunkt.

Efter behandlingen kände jag mig lite piggare och när jag ändå var i trakten kunde jag inte låta bli att gå förbi ett par bröllopsbutiker för att titta på klänningar igen. Först gick jag till Lillys. Där fanns faktiskt ett par klänningar som var fina, men över min budget. Kvinnan som jobbade i butiken var dessutom obeskrivligt otrevlig - jag fick inte ta i klänningarna, inte titta på vad som helst, inte ta ner dem från hängaren för att se bättre, inte göra si eller så. Jag kommer absolut inte gå tillbaka till den affären - jag menar, jag står i begrepp att spendera tusentals kronor och det minsta jag kan förvänta mig då är i alla fall ett trevligt bemötande. Men icke - hon kommer inte få mina pengar. Jag gick vidare till Bröllopsbutiken och där var det annnorlunda - jättetrevlig och hjälpsam personal och jag fick titta och ta fram och prova hur mycket jag ville. Jag provade hela sex olika klänningar varav två åtminstone var tänkbara, om än inte helt perfekta. Kanske blir det att börja leta sömmerska i alla fall. Klänningen är definitivt inte det viktigaste på ett bröllop, men jag vill ändå känna mig fin och bekväm i det jag har på mig.

Kvällen hemma var ganska händelselös. Vi åt en enkel middag och gick ut med katterna, tvättade och betalade räkningar. Det var allt men det lär bli desto mer i helgen. I kväll hoppas jag kunna träna men det återstår att se - huvudvärken kan komma tillbaka och idag känner jag av förkylningen igen. Kanske blir det bara hemmakväll i stället.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida