tisdag 24 november 2009

2009-11-24

I stillhet
Idag såg jag på Facebook att ÅK och hennes sambo har förlovat sig - han har friat och de ska gifta sig nästa höst. Det är roligt för dem, de verkar ha hittat rätt båda två. Jag har egentligen aldrig träffat ÅK's sambo - bara hälsat på honom en gång på en restaurang - och ÅK har jag inte heller kontakt med längre, men jag håller tummarna för dem ändå så klart. ÅK var ännu en sådan person som jag tappade kontakten med i samband med Kroatienresan förra hösten och det har aldrig blivit detsamma efteråt. När ÅK flyttade skickade hon bara sin nya adress till UP, inte till mig, och det är väl på något sätt svar nog. Hon är också hans kompis nu, inte min. Men jag skrev en grattishälsning till henne ändå - jag vill inte vara en dålig person bara för att jag är ute i kylan nu, även om det så klart är en besvikelse som känns.

Jag är fortfarande förkyld. Igår jobbade jag hemifrån - vansinnigt tråkigt att sitta själv hemma hela dagen och hela kvällen dessutom eftersom UP är borta. Jag hade planerat att åka till kontoret idag men kände på morgonen att det inte vore smart så det blir samma sak idag. Tyst och stilla. Igår var det grått och regnigt men idag tittar faktiskt solen fram så jag ska se till att komma ut på en promenad på lunchen. Lite dagsljus behöver man för att hålla energin uppe. Annars känner jag mig konstant trött nu. Varje år vid den här tiden är det samma sak. Jag går ner för räkning totalt, går i ide, i dvala i väntan på våren och ljuset.

Igår kväll tog jag tag i letandet efter bröllopsfotograf. Jag gick igenom vår lista och letade dessutom fram några till från Bröllopstorgets företagsregister. Jag har mailat till dem alla och hunnit få tre svar varav samtliga faktiskt är lediga på vårt datum. Jag hade förväntat mig att vi i princip redan skulle vara för sent ute men det verkar kunna gå vägen ändå som tur är.

När det gäller klänningen har jag också en del funderingar. Det börjar klarna vad jag gillar och inte gillar och just nu funderar jag på att höra mig för om vad det skulle kosta att sy upp en klänning som jag har sett i en annan butik, men som ligger en bra bit över min budget där. Klänningen är egentligen inte på långa vägar den viktigaste delen av bröllopet, men om det är som med ringen att det kan bli lika billigt att specialtillverka precis det jag vill ha som att köpa något inte fullt lika bra färdigt - ja, då kan jag självklart överväga det alternativet också. Jag ska ta tag i det snart och börja titta lite igen så att jag kan komma fram till hur jag vill gå vidare.

Blommorna har jag funderat över också och just nu lutar jag åt enklast möjliga - fem eller kanske sju långa ljusrosa rosor med öppna stjälkar, bara rakt upp och ner. Inget mer än så. Enkelt och vackert, rena linjer och väldigt mycket jag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida